کد خبر: ۱۷۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 27 January 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در استان یزد 93 طرح در حوزه بوم‌گردی در جریان است.

  محمد مهدی شرافت در نشست انجمن میراث فرهنگی شهرستان تفت، نقش توجه به حوزه بوم‌گردی در توسعه عرصه‌های گردشگری را مهم خواند و افزود: اقدامات خوب صورت گرفته در سال‌های اخیر باعث شده است که وجه گردشگری و تاریخی تفت به درستی برجسته شده و مورد توجه عموم قرار گیرد.

شرافت، تحقق اهداف در حوزه میراث فرهنگی را در گروی مشارکت مردم و بخش خصوصی دانست و ادامه داد: لازم است در حوزه صنایع دستی، اقدامات و تلاش‌های بیشتری صورت گیرد چرا که توسعه حوزه صنایع دستی، ضمن حفظ فرهنگ و سنت مردم این سرزمین، زمینه‌ساز اشتغالزایی پایدار و توسعه اشتغال خانگی و ایجاد درآمد خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با پیشرو خواندن یزد در حوزه ثبت آثار ملی در کشور، از طی مراحل برای ایجاد یک هتل پنج ستاره در شهرستان تفت خبر داد.

محمود زارع رشکوییه، فرماندار تفت نیز در این نشست با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای ثبت جهانی مراسم نخل‌برداری تفت و همچنین ثبت ملی باغ‌شهر تفت، آن را در توسعه بخش گردشگری شهرستان موثر ارزیابی کرد و گفت: تحقق این مهم، نیازمند تلاش، وفاق و همدلی بیشتری است که امیدواریم با ادامه پیگری‌ها، شاهد تحقق اتفاق‌های خوب و مبارک در شهرستان تفت باشیم.

این مسئل با بیان این که تفت به عنوان یکی از شهرستان‌های برتر در حوزه گردشگری طبیعی در کشور، مطرح و زبانزد است، ادامه داد: وجود آثار ارزشمند تاریخی و طبیعی در سطح شهرستان و مناطق مختلف روستایی تفت، منجر به آن شده است که در سند توسعه شهرستان، محور گردشگری در اولویت قرار گیرد.

زارع، تفت را برخوردار از بافت‌های قدیمی و کوچه باغ‌هایی دیدنی برشمرد و ادامه داد: بسیار شایسته است که با بازسازی کوچه باغ‌های تفت، راه را برای جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی فراهم آوریم.

فرماندار در پایان، تعیین مسیرهای گردشگری در بافت تاریخی تفت را یکی از ضرورت‌ها برشمرد و بر اجرای آن تاکید کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار