دبیر جشنواره المانهای نوروزی شهرداری خبر داد:
دبیر ستاد استقبال از بهار 95 مشهد گفت: بعد از اعلام فراخوان جشنواره استقبال از بهار 95 مشهد، بیش از 1700 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
کد خبر: ۱۷۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 28 January 2016
 «میثم مرادی بیناباج» روز گذشته و پس از پایان مرحله دریافت آثار این آمار را ارائه و اظهار کرد: مدت زمان ارسال آثار تمدید نخواهد شد و در حال حاضر تنها آثاری را دریافت می کنیم که از طریق پست به دبیرخانه ارسال شده است.

دبیر ستاد استقبال از بهار 95 مشهد با بیان اینکه طرح استقبال از بهار یکی از طرح‌های بزرگ فضاسازی در شهر مشهد است، تاکید کرد: استقبال از بهار شوق مضاعفی است که شهرداری مشهد به زائران و مجاوران حضرت ثامن‌الحجج (ع) هدیه می‌دهد.

سیدصولت مرتضوی نیز در بازدید از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره «بهار فیروزه‌ای» اظهار داشت: بهار تلفیقی از جلوه‌های هنری عالم خلقت است و شهرداری مشهد بر آن است تا این هنر الهی را با هنر دستان هنرمندان الهی پیوند بزند و جلوه‌هایی از هنر فاخر را ترسیم کند و به مردم ایران اسلامی، در ایام نوروز پیشکش کند.

شهردار مشهد در بازدید از محل دبیرخانه استقبال از بهار 95 و آثار ارسالی به دبیرخانه گفت: اگرچه شاید امکان به‌کارگیری این تعداد زیاد اثر در مشهد مقدس فعلاً وجود نداشته باشد ولی همه‌ آثار در بانک اطلاعات شهرداری نگهداری و در نمایشگاه‌های مختلف رونمایی می‌شود تا مردم عزیزمان قدر هنرمندان نجیب و شریفمان را بدانند.

شهردار مشهد گفت: بانک اطلاعات المان‌های نوروزی هنرمندان مشهدی دایر می‌شود.
 وی با اشاره به مشارکت خوب هنرمندان و خانواده ها در این مرحله از جشنواره بهار فیروزه ای، افزود: کار داوری آثار از امروز (روز گذشته) آغاز شده است و امیدواریم در زمان مقرر یا با یک روز تاخیر آثار منتخب را اعلام کنیم.

بنابراین گزارش در فراخوان المان‌های نوروزی جشنواره بهار فیروزه‌ای ویژگی‌هایی برای آثار در نظر گرفته شده بود که شامل، تناسب با «محورهای موضوعی» و «اولویت‌های ساختاری» (بندهای الف و ب فراخوان)، زیبایی و زیباسازی چهره‌ شهر، گویایی و توان برقراری ارتباط با مخاطب عمومی، برخورداری از حس شکوفایی، طراوت و تنوع رنگی متناسب با فصل بهار، نو بودن در محتوا و فرم؛ پرهیز از ایده‌های تکراری، قابلیت اجرای بهینه و تولید کیفی، تاکید بر نشانه‌شناسی، ملی و دینی و پرهیز از شخصیت‌پردازی و فضاسازی غیرایرانی می‌شود.

همچنین محورهای موضوعی آن شامل مشهدالرضا؛ حریمی به وسعت یک شهر( حرم مطهر و جلوه‌های زیبای معماری و معنویت آن، مشهد 2017، پایتخت فرهنگی جهان اسلام، رنگین کمان حضورِ زائران، از ملیت‌ها و قومیت‌های گوناگون، استقبال و مهمان‌پذیری از زائران و...)، خاطرات و سنت‌های بومی ( آیین‌های نوروزی، خاطره‌بازی با نوستالژی‌های زندگی در دهه شصت، نمادها و اعلام مشهدی)، بهار، رستاخیز طبیعت و تجلی آیات الهی، سبک زندگی در خانواده ایرانی، اسلامی به مثابه کانون نشاط، آرامش و همدل، داستان‌های ایرانی، قصه‌های قرآنی( شخصیت‌ها و موقعیت‌های قصه‌های قرآن کریم، آثار ادبی فاخر، متون نثر و نظم کودکانه)، محیط‌زیست مطلوب شهری(مصرف بهینه آب، درخت‌کاری و حفظ فضای سبز، شهر آرامش‌بخش، هوای پاک)، ایران اسلامی؛ پیشرو و مستقل(ایران آینده، میراث تاریخی تمدن ایرانی اسلامی، پیشرفت‌های علمی و فناوری ایران امروز، استقلال بر پایه‌ اقتصاد مقاومت، تحقق شعارهای انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، استکبارستیزی) و موضوع آزاد می‌شود.

برچسب ها: شهردار مشهد ، بهار ، مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار