مدیر عامل آب وفاضلاب روستایی خراسان رضوی:
دانشگر در خصوص خشکسالی، تشریح کرد: طی چند سال گذشته وضعیت بارش ها مناسب نبوده و متوسط بارندگی کشوری از 250 به 214 میلی‌متر رسیده است.
کد خبر: ۱۷۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 01 February 2016
مدیر عامل آب وفاضلاب روستایی خراسان رضوی در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: عمده فعالیت  دراین پروژه ها  حفر 19 حلقه چاه،100کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال وساخت 8هزار متر مکعب مخزن وایستگاه پمپاژحوضچه های احداثی وحصار کشی است که 247 میلیارد ریال  هزینه شده است.
محمد دانشگر افزود:استان خراسان رضوی با 3هزارو335 روستا 5.5 درصد جمعیت روستایی کشور را در خود جا داده است وهمچنین استان دارای دوهزار و524 روستا ی بالای 20خانواراست که یک میلیون و660 هزار نفر جمعیت دارد.
وی تصریح کرد:  90 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.
مدیرعامل آبفای روستایی استان با بیان اینکه در خراسان رضوی این میزان در گذشته 224 میلی‌متر بود که اکنون به کمتر از 196 میلی‌متر رسیده است، افزود: همچنین امسال میزان بارش‌ها در استان 71.5 میلی متر بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد و نسبت به دوره آماری 40 ساله دو درصد کاهش یافته که به طور کلی می‌توان گفت در زمینه بارندگی‌ها وضعیت مناسبی نداریم و در تمام 17 ایستگاه آمار بارندگی منفی بوده است.
وی متذکرشد: بیشترین آمار منفی مربوط به شهرستان قوچان است که کاهش بارندگی بیشتری نسبت به سایر شهرستان‌های استان داشته است.
دانشگر با اشاره به این که 61 درصد مشترکان 30 درصد آب تولیدی را مصرف و الگوی صرفه‌جویی را رعایت می‌کنند، گفت: 70 درصد آب تولیدی، توسط 39 درصد از مشترکان استفاده می‌شود.
دانشگر ضمن تکذیب مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها به دلیل خشکسالی، خاطر نشان کرد: در 18 شهرستان استان جمعیت روستایی بیش از 52 درصد است به طور مثال در شهر داورزن 87 درصد جمعیت در روستاها ساکن هستند.
محمددانشگر ادامه داد: خراسان رضوی نسبت به استان‌های ایلام،  هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و بسیاری از استان‌های دیگر جمعیت روستایی بیشتری دارد.وی اظهار کرد: از سال 92 تا کنون 286 هزار مترمکعب حجم مخازن، 1400 منبع آبی و 114 منبع چاهی به وجود آمده همچنین طی سه سال گذشته اعتبار شرکت آبفای خراسان رضوی 242 میلیارد تومان بوده که از این میزان بیش از 50 درصد بالغ بر 120 میلیارد تومان تخصیص یافته است.
مدیرعامل آبفای روستایی استان با اشاره به این که طی سه سال گذشته 243 روستا تحت پوشش خدمات آبفای روستایی قرار گرفته‌اند، گفت: همچنین 186 روستای فاقد خدمات را بهره‌مند کرده‌ایم که جمعیت این روستاها 81 هزار نفر بوده است.
وی تأکید کرد: در 368 روستا با جمعیت 112 هزار نفر نیز ارتقای تاسیسات آبی داشته‌ایم و در همین زمینه 182 حفر چاه، 904 کیلومتر لوله‌گذاری، 515 کیلومتر شبکه توزیع، 341 هزار منبع ذخیره‌سازی و 59 هزار مشترک جدید افزوده شده است.دانشگر با اشاره به این که برای اولین بار طرح شناسایی و تخمین میزان باکتری‌های آهن در آب شرب در ایران توسط این شرکت انجام شده است، گفت: طبق گزارش های رسیده این آزمایش در گذشته فقط در آمریکا و اروپا امکان‌پذیر بوده است.
مدیرعامل آبفای روستایی استان همچنین به طرح اجرایی شده تصفیه آب‌های گل‌آلود اشاره و اظهار کرد: این طرح نیز توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی در حال اجراست.
وی همچنین به استفاده از نصب دستگاه‌های آب شیرین‌کن اشاره کرد وافزود: در این زمینه 18 دستگاه در شهرستان‌های تربت‌جام، خواف، مشهد و سرخس نصب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار