معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: پرونده آسبادهای تاریخی نشتیفان خواف برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال می‌شود.
کد خبر: ۱۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۵ 30 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، محمد رکنی اظهار داشت: آسبادهای نشتیفان خواف به عنوان یکی از آثار تاریخی مهم و ارزشمند دارای جایگاه بسیار بالایی است و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته درصدد هستیم تا پرونده این آثار به منظور ثبت در فهرست آثار جهانی به یونسکو ارسال شود.

وی گفت: به همین منظور موضوع مرمت آسبادهای نشتیفان خواف در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و در همین راستا 34 آسباد مرمت می‌شود.

رکنی بیان کرد: آسبادهای نشتیفان خواف مجموعه‌ای ارزشمند از آثار تاریخی است و این آثار ظرفیت و توانایی ثبت در فهرست آثار جهانی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور امروز به همراه تعدادی از کارشناسان و مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به خواف آمده‌ایم تا ضمن بازدید از آثار تاریخی این شهرستان، موضوع مرمت آسبادهای نشتیفان خواف را پیگیری کنیم.

قائم مقام مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی همچنین در سفر به شهرستان خواف به همراه حسین متشکری مدیر امور شهرستان‌های این اداره کل، با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی و گردشگران قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار