«سیدحسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمعه شب با مسئولان و پرسنل بیمارستان قائم دیدار و از بیماران آن بیمارستان عیادت کرد.
کد خبر: ۱۷۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 06 February 2016
به گزارش تابناک رضوی، وزیر بهداشت روز گذشته در حاشیه بازدید از بیمارستان قائم(عج) با اظهار تاسف و انتقاد تند و صریح نسبت به کم‌کاری‌هایی که در شهر مشهد در طول دهه‌های مختلف اتفاق افتاده است،دکتر محرابی بهار رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد و محسن‌زاده رئیس این بیمارستان را توبیخ کرد.

برخورد قاطع وزیر با روسای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان قائم (عج)

قاضی زاده هاشمی گفت: بیمارستان امام‌رضا(ع) مشهد با قدمت نود سال و بیمارستان قائم این شهر با عمر چهل سال، بار درمانی شهر را هنوز بر دوش می‌کشند و در طول دهه‌های اخیر نیز تنها دو یا سه مجموعه درمانی به شهر مشهد اضافه شده است.
هاشمی با اشاره به منطقه طرق ، قلعه خیابان و سیدی مشهد اضافه کرد: این مناطق با وجود بیش از 600هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان امدادی دارد و با کمبود تخت های بیمارستانی رو به رو هستیم و صحبت های ما نیز در این زمینه تا کنون بی نتیجه بوده است.وی بابیان این که با توجه به کاهش شدید قیمت نفت از 140دلار به 30دلار و تعهد دولت به کاهش وابستگی اقتصاد به نفت، تنها راه درآمد دولت دریافت مالیات است اظهار کرد: مالیات ها را نیز که نمی شود بیشتر کردلذا اولویت دولت اتمام پروژه های نیمه تمام است به همین دلیل ما محلی برای اضافه کردن تخت های بیمارستانی نداریم.
با این‌همه پولی که در سال‌های گذشته داشته‌ایم، باید کارهای بزرگی در این حوزه و حوزه‌های دیگر مثل برقی‌کردن قطار مشهد-تهران برای زائران و مجاوران بارگاه امام‌رضا(ع) انجام می‌دادیم که متاسفانه صورت نپذیرفته است.
وزیر بهداشت با اشاره به بخشش پانصدمیلیاردتومانی مربوط به حق‌التقدیمی آستان قدس رضوی در پروژه بیمارستان قائم(عج) عنوان کرد: با‌این‌حال هم‌اکنون نیازمند کمک‌های استانداری خراسان‌رضوی هستیم تا با انجام وعده‌های خود، وضعیت بیمارستان قائم(عج) هرچه‌سریع‌تر مشخص شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وعده هزار‌میلیاردتومانی استانداری برای انجام این کار اشاره و بیان کرد: با‌این‌حال تاکنون اقدام خاصی دراین‌زمینه صورت نگرفته و امیدواریم هرچه‌سریع‌تر این قدم برداشته شود.
وی بیان کرد: وضعیت بیمارستانی شهر خجالت‌آور و در حق مشهد ظلم شده است.
این گزارش حاکیست برخی رسانه ها درباره بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش‌های مختلف بیمارستان قائم(عج) گزارش دادند که سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در نهایت با عصبانیت از بیمارستان خارج شده است.
گفتنی است «محرابی بهار» از سال 83 تاکنون مسئولیت سازمان نظام پزشکی مشهد را عهده دار بوده و سابقه ریاست بیمارستان امام رضا(ع)، ریاست بخش جراحی این بیمارستان و مدیر گروه جراحی دانشکده پزشکی مشهد را نیز در کارنامه دارد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
سلام
واقعا که وزیر محترم بالاخره فهمیدند وضعیت بیمارستانهای دولتی خیلی وخیمه
من خودم تا حالا چندین بار گذارم به اونجا افتاده
اصلا تو مشهد معروفه که بیمارستان قائم و میگن کشتارگاه
امیدوارم تا رسیدن به نتیجه نهایی پبگیری بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
اگه همین دو تا بیمارستان امام و قائم نبود اون موقع میفهمیدید کشتارگاه کجاس
این ژست های عوام فریبانه وزیر هم دیگه کم کم داره نخ نما میشه.تهران تشریف ببرید کلینیک نور ایشون ببینید چه خبره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
واقعا وزیر لایقی هستن موفق باشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
اینکه ی عده پرسنل بیمارستانهای دولتی علی الخصوص پزشکان و متخصصان حقوق ثابت و بالایی دریافت کنن و هیچ مسوولیتی در قبال بیمار نداشته باشن با کدوم وجدان و اخلاقی جور در میاد !!!،
بعد تو بیمارستانهای خصوصی اگه ی ذره خون از آنژیوکت بیمار برگرده پرسنل رو توبیخ میکنن!!!
آخه کی میخاد ب داد این ملت بیچاره برسه !!!
تو بیمارستان خصوصی فک نکنم حقوق پرسنل بیشتر از نصف حقوق بیمارستانهای دولتی باشه
فقط مدیران ما تعطیل هستن و نظارت وجود نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
اگه وزیر سری به اطاق عمل بیمارستان رضوی بزنه چی میشه!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار