کد خبر: ۱۷۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 09 February 2016

«روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود بار دیگر به علی مطهری انتقاد کرده و در خبری با عنوان «شیر بی‌یال و دم... /اما پرچرب «صدای ملت»!» می نویسد: «ائتلاف «صدای ملت، منتقد دولت» تغییر ماهیت داد و قید «منتقد دولت» را حذف کرد.

در پوستر انتخاباتی منتشره، عبارت منتقد دولت از صدای ملت حذف شده و این در حالی است که علی مطهری 4 سال پیش با ژست «صدای ملت، منتقد دولت» وارد گود انتخابات شد. حذف منتقد دولت دلالت بر وکیل‌الدولگی دارد وگرنه نماینده مجلس می‌تواند حامی دولت و در عین حال منتقد آن باشد اما مطهری و تیم همراهش حاضر نشده‌اند از لفظ منتقد- که متفاوت از مخالف دولت است- استفاده کنند.

وی در حالی «منتقد دولت» در دولت احمدی‌نژاد شد که به هنگام انتخابات مجلس هشتم، با اصرار احمدی‌نژاد در فهرست اصولگرایان جای گرفت اما بعدها هم احمدی‌نژاد و هم مطهری ساز مخالف با اصولگرایان زدند.

در همین حال به گزارش باشگاه خبرنگاران، ائتلاف «صدای ملت» احتمالا فهرست مورد حمایت دولت و فراکسیون رهروان خواهد بود که به واسطه همفکری کاظم جلالی از طرف رهروان و نهاوندیان و نوبخت از طرف دولت تنظیم خواهد شد. گفته می‌شود در این لیست 5 تا 10 نامزد اصلاح‌طلب نیز حضور دارند.

همزمان منتجب‌نیا از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفته «علی مطهری را در لیست اصلاح‌طلبان قرار می‌دهیم».با وجود وابستگی مطهری به دولت و اصلاح‌طلبان، قدرتعلی حشمتیان به ایسنا می‌گوید: علی مطهری سر لیست جبهه «مستقلین» و اعتدالگرایان خواهد بود.»


این در حالی است که «روزنامه اعتماد» در گزارشی جانبدارانه سعی کرده است که علی مطهری را در زمره اصلاح طلبان غالب کند. این روزنامه در این گزارش با تیتر « پيام واحد عارف- مطهري» می نویسد: «اصلاح‌طلبان به اين راحتي‌ها صحنه انتخابات را رها نمي‌كنند. آنها نيت كرده‌اند تا به هر نحوي كه شده تركيب مجلس را تغيير دهند. ماندن در ميدان رقابت، ايستادگي در برابر نامهري‌ها و تلاش براي اميدوار نگه داشتن مردم و ارايه ليست قابل دفاع از جدي‌ترين راهبردهاي انتخاباتي اصلاح‌طلبان در شرايط فعلي است. راهبردهايي كه روز گذشته در همايش انتخاباتي حزب اعتماد ملي و توسط چهره‌هاي شاخص اين جريان سياسي از جمله محمدرضا عارف، رسول منتجب‌نيا، هادي خامنه‌اي، مصطفي كواكبيان و علي ابوالحسني اعلام شد. هر چند اصلاح‌طلبان در اين همايش ميهمان ديگري هم داشتند؛ علي مطهري. فرزند شهيد آيت‌الله مطهري هم با حرف‌هايش نشان داد كه ديگر اصولگرا نيست و دغدغه‌هايي از جنس اصلاح‌طلبان دارد.

محمدرضا عارف در همايش انتخاباتي حزب اعتمادملي با عنوان قانون‌مداري، اعتماد ملي و انتخابات با تاكيد بر اينكه اصلاح‌طلبان هميشه يار و ياور انقلاب بوده و هستند، اظهار داشت: اصلاح‌طلبي جريان اصلي انقلابي است و هيچگاه از نظام كنار نمي‌كشد.

عارف تاكيد كرد: نگاه راهبردي ما اين است كه اصلاح‌طلبان همواره حضور داشته باشند زيرا آنها خود را صاحب و مديون انقلاب مي‌دانند. وي يادآور شد: ما بايد تحت هر شرايطي در انتخابات حضور داشته باشيم. عارف با اشاره به مظلوميت اصلاح‌طلبان گفت: جريان رقيب ما با در دست داشتن تريبون‌هاي عمده هر كاري خواسته عليه ما انجام مي‌دهد؛ حتي ما شاهديم كه براي برگزاري يك همايش نمي‌توانيم سالني را بگيريم ولي من مي‌خواهم بگويم كه آنان چه نتيجه‌اي گرفته‌اند جز اينكه روز به روز محبوبيت ما پيش مردم افزايش يافته است. وي تاكيد كرد: اگر جرياني بخواهد به وسيله اهرم قدرت به ما فشار وارد كند، بداند مردم پاسخ آنها را مي‌دهند خصوصا در انتخابات، همان‌طور كه در سال ٩٢ اين موضوع رخ داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار