شهردار مشهد گفت:پیش‌بینی می‌شود پروژه شارستان در سال جاری پیشرفت 60 تا 70 درصدی داشته باشد.
کد خبر: ۱۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 02 April 2015

به گزارش تابناک وبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در بازدید از پروژه‌های منطقه ثامن بیان کرد: سال 93 با وجود همه تنگناها و رکود موجود در کشور منطقه ثامن توانسته 70 درصد از منابع درآمدی را حاصل کند و در پروژه‌‌ها به مصرف رساند.

وی عنوان کرد: عمده‌ترین مشکل موجود در منطقه ثامن بدهی‌های این منطقه با بانک تجارت بوده که خوشبختانه در سال گذشته تسویه حساب شده است.

مرتضوی ادامه داد: میانگین عملکردی بودجه در سنوات گذشته 50 درصد بوده که این میزان در سال گذشته به بالغ بر 70 درصد رسیده است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: این منطقه در سال 94 نیز برنامه‌های بسیار خوبی در بحث شارستان خیابان‌های شعاعی دارد که پیش‌بینی می‌شود پروژه شارستان با پیشرفت 60 تا 70 درصدی روبرو شود.

مرتضوی تاکید کرد: پیش‌بینی هزار میلیارد تومان اعتبار برای سال 94 توسط این منطقه شده است که امیدواریم با تلاش و کوشش این رقم از منابع مالی تحصیل شود و در پروژه‌های این منطقه مصرف شود.

حمید ضمیری شهردار منطقه ثامن مشهد نیز در این بازدید گفت: پروژه های مسکن ثامن از 2000 واحد مسکونی و تجاری تشکیل شده که از این تعداد 1530 واحد به صورت پروژه‌های مسکونی و 470 به صورت پروژه تجاری می‌باشد.

وی اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل هفت پروژه خلیل، شایسته، نادر، بهاران، ریحانه، پردیس و رشد می باشد که ساخت این پروژه‌ها از سال 89 آغاز شده است.

ضمیری افزود: تمامی این پروژه‌ها از پیشرفت قابل توجهی برخوردار هستند و قابل واگذاری به مردم می‌باشد؛ سرمایه‌گذار این پروژه‌ها خود مردم هستند که بالغ بر 30 تا 40 درصد از سرمایه‌گذاران مشهدی و مابقی زائر می‌باشند.

وی عنوان کرد: گردش مالی این هفت پروژه به میزان 500 میلیارد تومان است که 210 میلیارد تومان از طریق مردم سرمایه گذاری شده و الباقی آن به صورت وام کم‌بهره به مردم ارائه شده است.

شهردار منطقه ثامن مشهد اضافه کرد: مساحت زیربنایی این پروژه‌ها بالغ بر 230 هزار مترمربع و مساحت عرصه 30 هزار مترمربع می‌باشد.

ضمیری یادآور شد: 80 زائرسرا در مشهد وجود دارد که تعدادی از آن ها در منطقه 4 و تعدادی دیگر در منطقه 5 قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: 90 درصد از تملک قطاع یک، 70 درصد قطاع دو، 90 درصد قطاع یک در منطقه صورت گرفته و قطاع سه در حال تملک می‌باشد.

شهردار مشهد از شارستان رضوی، پروژه‌های طرح مسکن ثامن، پروژه یاس، یادگار، پیاده‌روسازی خیابان کاشانی، پیاده‌روسازی خیابان نواب، پارکینگ کوثر، پارکینک صفین، ره باغ نعیم، ره باغ بهشت و ره باغ سلام و پروژه‌های قابل افتتاح دیگر منطقه ثامن بازدید کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار