رئیس اتحادیه صادرکنندگان قم:
رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان قم با بیان اینکه سود بالای وام‌های بانکی مشکلات بسیاری برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند، بر لزوم کاهش سود بانکی توسط دولت در بخش صنعت تأکید کرد.
کد خبر: ۱۸۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 15 February 2016
به گزارش تابناک قم، حسن آقاجانی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پسابرجام که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی قم برگزار شد، با بیان اینکه در بخش صنعت با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر در پسابرجام باید دقت بیشتری شود و باید دولت کاری کند که صنایعی توسعه یابند که بیشترین مواد اولیه را در کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایران دارای مواد اولیه فراوانی است، افزود: باید به صنایعی اجازه توسعه دهیم که بیشترین مواد اولیه را در داخل کشور داشته باشند برای مثال سرمایه گذاری در پالایشگاه‌ها امری مهم است زیرا بیشترین مواد اولیه را دارند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم ادامه داد: ۸۰ درصد از قیمت تمام شده لاستیک از مواد اولیه موجود در ایران است اما بسیاری از کارخانه‌های لاستیک سازی ورشکسته و یا تعطیل هستند زیرا حمایت خوبی از آن‌ها نشده است.

ایران بالا‌ترین قیمت تمام شده محصول را در جهان دارد

وی با بیان اینکه ضعیف بودن اجناس به دلیل ضعف در تصمیم گیری‌ها است، افزود: کشور ایران بالا‌ترین قیمت تمام شده محصول را در جهان دارد.

آقاجانی ضمن تأکید بر اینکه قانون باید بازبینی شود، افزود: جنس خارجی با تعرفه‌های ناصحیحی وارد کشور می‌شود اما محصولی که در کشور وارد می‌شود تعرفه بیشتری باید پرداخت کند.

وی ادامه داد: متأسفانه مسئولان تصور می‌کنند محصول نداریم در حالی که ما محصول داریم اما مشتری نداریم که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم ادامه داد: با اینکه تمام انبارهای کارخانه‌ها پر از جنس است اما بسیاری از کالا‌ها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند بدون اینکه ارزش افزوده داشته باشند و یا با تعرفه پایین وارد می‌شوند که این امر باعث عدم خریداری محصولات داخلی می‌شود.

وی بیان کرد: دولت باید سود بانکی را کاهش دهد تا بتوانند به بهبود بخش صنعت کمک کند زیرا سود بالای وام‌ها موجب ایجاد مشکلات بسیار برای وام گیرنده بخش صنعت می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار