رئیس پارک علم و فناوری قم:
رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه استان قم در سال چیزی حدود ۱۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی دارد، گفت: میزان فارغ التحصیلان با توان جذب دولت هیچ گونه همخوانی ندارد.
کد خبر: ۱۸۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 15 February 2016
به گزارش تابناک قم، سید حسین اخوان علوی در جمع خبرنگاران که در پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، با بیان اینکه استارتاپ‌ها برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگان و فرهیختگان جامعه شکل گرفته است گفت: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که تنها صاحبان ایده و خلاقیت می‌توانند حرفی در بازار کسب و کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان قم در سال چیزی حدود ۱۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی دارد، اظهار داشت: وقتی تنها در یک استان این تعداد فارغ التحصیل باشد دیگر چه انتظاری از مسئولان می‌توان داشت تا این افراد را جذب بدنه دولت شوند.

وی با اشاره به وعده دولت در جذب ۳۴ هزار نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی، گفت: با یک تجزیه و تحلیل جزئی می‌توان به این نتیجه رسید که میزان فارغ التحصیلان با توان جذب دولت هیچ گونه همخوانی ندارد.
 
رئیس پارک علم و فناوری استان قم در ادامه به تشریح فعالیت استارتاپ ویکند‌ها پرداخت و گفت: این اردو‌ها در دنیا سابقه ۲۰ ساله و در کشور ما عمر دو ساله دارد و به منظور حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه نخبگان علمی و دانشگاهی شکل گرفته است.

وی با اشاره به استفاده از فرصت‌های خالی و تعطیلی نیروهای نخبه دانشگاهی در اردوهای استارتاپ ویکند، ادامه داد: معنی معادل سازی شده استارپاپ ویکند به تفسیری یعنی جمعه کار آوری است.

اخوان علوی با بیان اینکه برای تقویت استارتاپ‌ها از برنامه‌های مکمل شتاب دهنده استفاده می‌شود، گفت: در سال ۱۳۹۳ مرکز شتاب دهی نوآوری تحت نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت.

استاد پردیس فارابی دانشگاه تهران اهداف برنامه‌های مرکز شتاب دهی را تقویت اکو سیستم فناوری و رشد استارتاپ‌ها عنوان کرد و گفت: برای ایجاد یک کسب و کار موفق به عواملی مانند دانشگاه خوب، صنعتگران موفق، دولت فعال، بازار، سرمایه گذاری ریسک پذیر و در ‌‌نهایت صاحبان ایده فناوری نیاز داریم.

اخوان علوی با تأکید بر اینکه اردوی استارتاپ استان قم با محوریت فرهنگ و فناوری فعالیت خواهد کرد، گفت: این اردو به دلیل پیشروی قم در حوزه فرهنگ و علوم انسانی و انتظاراتی که متولیان علم و فناوری و دولت از مراکز حوزوی و پژوهشی دارد با محوریت فرهنگ و فناوری برگزار خواهد شد.

تشریح برنامه استارتاپ قم

رئیس پارک علم وفناوری استان قم به تشریح برنامه‌های سه روزه استارتاپ قم پرداخت و گفت: در روز اول به کلیه متقاضیان و صاحبان ایده یک فرصت ۱ دقیقه‌ای برای طرح موضوع اختصاص داده شده و هیئت داوران در ‌‌نهایت ۱۰ ایده بر‌تر را برای حضور در روز دوم معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز دوم با نظارت و مدیریت مربیان و هدایتگران متخصصی ایده‌های منتخب با تشکیل کارگروه‌های تخصصی به جرح، تعدیل و تکمیل ایده پرداخته و ایده‌ها در حد نمونه اولیه به طرح و خدمت نوآورانه می‌رسند.

اخوان علوی با تأکید براینکه ایده‌هایی موفق هستند که مسیر و جهت درست و پایه قوی داشته باشند، گفت: در روز سوم با شکل‌گیری دوباره هیئت داوران محصول و خدمات اولیه ارزیابی شده و طرح و خدمت نهایی شکل می‌گیرد.

شایان ذکراست نخستین اردوی استارتاپ قم طی روزهای ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری در فرهنگ سرای جوان و سالن همایش‌های شهرداری قم با حضور بیش از ۱۰۰ ایده‌پرداز جوان برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار