زیبا سازان مشهد به میدان آمدند
ائتلاف مشهد زیبا شامل جمعی از هنرمندان خراسان رضوی و مشهد، با صدور اطلاعیه‌ای در حمایت از سیدصادق مرکبی اطلاعیه داد.
کد خبر: ۱۸۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 15 February 2016
 به گزارش تابناک رضوی ، ائتلاف مشهد زیبا شامل تعدادی از هنرمندان طراح و مجری المان های نوروزی چندسال اخیر پایتخت معنوی ایران اسلامی در خطه خورشید با صدور اطلاعیه ای با بیان برخی خاطرات زیبای بهار در زمان مسئولیت سید صادق مرکبی به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در زمان مهندس پژمان خواستار حرکت دوباره متولیان امر بنا به خواست عمومی به سوی زیبایی و نشاط اجتماعی شد.

جمعی از هنرمندان مشهد ائتلاف مشهد زیبا را تشکیل می‌دهند

در این اطلاعیه و فراخوان کمپین مسئولیت اجتماعی هنرمندان آمده است :

« یادش بخیر ، نه اون دور دورا ، نه، همین دو سه سال پیش. یادش بخیر چقدر زیبا شده بود مشهد.

المان ها، آدمی را میان سال ها با تازه شدن خاطرات به حرکت درمی آوردند. گاه کوچک می‌شدیم با توپ های پلاستیکی که ما را به کوچه ها می کشاند و چقدر شاد بودیم آن روزها که گاه آرزوهایمان به اندازه یک توپ پلاستیکی بود و باز... در میدان توحید، یک «در»، بزرگ ترهای ما را به دوران کودکی می برد.

روزگارانی که در منازل چوبی بود و درکوب ها هم زنانه و مردانه بود تا خانم خانه بداند، پشت در زن ایستاده است یا مرد، مردمان آن روز نیز آن قدر نجابت داشتند که هیچ گاه دست مرد به درکوب زنانه نمی رفت برای فریب و دست زن نیز حتی به قصد شوخی، درکوب مردانه را به صدا درنمی آورد و... بگذریم.

هر المانی، یک خاطره بود که با خط نگاه آغاز می شد اما به وسع خاطره و قوت خیال پردازی، می توانست در ذهن آدمی به اندازه هزار در هزار خط به یادگار بگذارد... چرخ خیاطی قدیمی و مادرانی که جامه می دوختند بر جسم فرزندان خویش و تربیت می پوشیدند بر جان آنان که آداب سلوک را قبل از هر جا در خانه می آموختیم و تا می شناختی فردی، فرزند کدام خانواده است، می توانستی رفتارش را و شخصیتش را بفهمی. حتی اگر یک روز هم با او زندگی نکرده باشی و... بگذریم.

مشهد همین یکی دو سه سال پیش آنقدر خاطره انگیز بود دمدمای نوروز که حس نوستالژیک آدم را هم احیا می کرد ولی... ولی افسوس، بادی وزید و نگاه زیبا و زیبا ساز را با خود برد و ما ماندیم و روزگاری که هست، اما...

اما حالا زیبا ساز ها برگشته اند تا دوباره مشهد را به حق خود برسانند. هم در زیبایی و هم در احقاق حقش در همه حوزه ها. برگشته اند تا با رای شما، نظر شما را محقق کنند.

آمده اند تا مشهد دوباره راحت نفس بکشد. دو باره نگاه ها را بخنداند. دوباره کوچه ها را به هم گره بزنند تا کسی راه خانه مادر بزرگ را گم نکند. آمده اند تا بگویند برای زیبا سازی مشهد هنوز فرصت هست. بگویند راه مشهد زیبا از خیابان 7 اسفند می‌گذرد....

منتظر شما هستیم در  ائتلاف مشهد زیبا...
»


جمعی از هنرمندان مشهد ائتلاف مشهد زیبا را تشکیل می‌دهند


گفتنی است سید صادق مرکبی در یک دهه اخیر در مشهد علاوه بر معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مسئولیت حوزه هنری خراسان رضوی و نیز قائم مقامی صدا و سیمای خراسان رضوی را عهده دار بوده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آتوسا امیدوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
کاملا موافقم . باید زیباییها برای حس درونی هنرمندان و مردم عزیز همیشه محفوظ بماند..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار