مشاور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: این استان ظرفیت صادرات نیروی فنی و خدمات را به کشورهای همسایه دارا است و این پتانسیل باید موردتوجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۸۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 17 February 2016

ارژنگ عزیزی در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: صادرات نیروی انسانی، صادرات خدمت همراه با تکنولوژی است و در خود استان نیروهای متخصص متعددی وجود دارد که می توان از توان آن ها در کشورهای دیگر استفاده کرد.

وی با ذکر مثالی به ارتباط واحد تولیدی سوت ماشین با هشت کشور اشاره کرد و افزود: این واحد تولیدی در زمینه نصب و راه اندازی واحدهای لبنی با این کشورها فعالیت دارد و تخصص خود را صادر می کند.

مشاور اقتصادی استاندار اردبیل به ضرورت تربیت نیروهای متخصص توسط فنی و حرفه ای استان تاکید کرد و متذکر شد: اگر به دنبال صادرات خدمت به کشورهای دیگر هستیم این مهم باید با برنامه ریزی دقیق و جامع صورت گیرد.

وی با اذعان به اهمیت قابل توجه نیروی انسانی در عصر کنونی اضافه کرد: در واقع نیروی انسانی در یک واحد تولیدی و صنعتی به عنوان یک سرمایه محسوب می شود و بی شک هر واحد تولیدی که نسبت به ارتقا نیروی انسانی خود اقدام کند موفق تر عمل خواهد کرد.

عزیزی با اشاره به وضعیت بیکاری در استان تاکید کرد: رفع مشکل بیکاری یکی از دغدغه های مسئولان است و به ویژه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاب می کند از تمامی ظرفیت های ممکن استفاده کنیم.

وی تاکید دارد که در صورتی که افراد متخصص و آموزش دیده در استان تربیت شده و پتانسیل این افراد به شکل مطلوب اطلاع رسانی شود می توان برای صادرات خدمت برنامه ریزی کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار