شهردار اردبیل گفت: این مجموعه به دنبال ارتقا شاخص‌های محیط‌زیست شهری است و بر همین اساس راهبردهایی برای سال آینده تدارک دیده است.
کد خبر: ۱۸۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 20 February 2016

حمید لطف‌اللهیان در گفتگو باخبرنگار مهردر تشریح سیاست‌های اجرایی بودجه سال آینده شهرداری اردبیل افزود: تدوین بودجه سال آینده بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: علاوه بر این برنامه پنج‌ساله توسعه کشور در حوزه شهرداری‌ها به‌عنوان دیگر سند بالادستی برنامه‌های شهرداری مورد تأکید بوده است.

شهردار اردبیل با اشاره به برش‌های منطقه‌ای به اسناد بالادستی تأکید کرد: باهدف توجه به نیازهای اصلی شهر اردبیل پروژه‌ها و برنامه‌ها با اولویت‌بندی اجرا می‌شود و پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت است.

لطف‌اللهیان ازجمله سیاست‌های اصلی در سال آینده را استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های شهرداری برشمرد و گفت: بر همین اساس تا حد امکان در سال آینده پروژه‌ها برون‌سپاری و واگذاری خواهد شد.

وی به اجرای ۱۲ پروژه مشارکتی توسط شهرداری اردبیل اشاره کرد و متذکر شد: درعین‌حال برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یا اجرای پروژه‌های جدید هرگونه پیشنهادی بررسی می‌شود.

شهردار اردبیل یکی از ضروریات اجرای پروژه‌ها را مطالعات کارشناسی برشمرد و بیان داشت: برخی تجربه‌های ناموفق نشان می‌دهد باید در پروژه‌های بزرگ جدید بر اساس مطالعات عارضه‌سنجی ترافیکی، محیط‌زیستی و فنی اقدام کرد.

به گفته لطف‌اللهیان درعین‌حال محدودیت‌های درآمدی شهرداری ایجاب می‌کند که به انضباط مالی و بودجه‌ای پروژه‌ها توجه شده و تعادل بین منابع درآمدی و مصارف هزینه‌ای موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: به همین منظور رعایت صرفه‌جویی، پرهیز از هرگونه اسراف مورد تأکید است و درعین‌حال افزایش بهره‌وری و کارایی دنبال می‌شود.

شهردار اردبیل با اشاره به برخی راهبردها در برنامه‌ها سال آینده این نهاد خدمات رسان به‌ضرورت بهبود منابع انسانی اشاره کرد و متذکر شد: برای دست‌یابی به این هدف آموزش‌های مهارتی کارکنان و توسعه فناوری اطلاعات دنبال می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار