هشدار رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان:
رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان با تاکید بر ضرورت رعایت موازین قانونی توسط همه داوطلبان تایید صلاحیت شده برای انتخابات هفتم اسفند، گفت: هرگونه بی قانونی و یا تخلف در فرایند تبلیغات، برگزاری انتخابات و پس از آن که توسط نامزدها، بالاخص نامزدهایی که به عنوان منتخب مردم انتخاب می شوند، قابل پیگیری است و می تواند منجر به سلب صلاحیت شود.
کد خبر: ۱۸۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷ 22 February 2016
عیسی غلامی عصر یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی درشهرستان گنبدکاووس، اظهار داشت: تایید صلاحیت نامزدها برای رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان به منزله پایان کار نیست.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت موازین قانونی ازسوی تمامی نامزدها، گفت: هرگونه بی قانونی و یا تخلف در فرایند تبلیغات، برگزاری انتخابات و پس از آن که توسط نامزدها، بالاخص نامزدهایی که به عنوان منتخب مردم انتخاب می شوند، قابل پیگیری است و می تواند منجر به سلب صلاحیت شود.
غلامی، رعایت شرع مقدس، قانون اساسی و اخلاق اسلامی را سه اصل و منشور شورای نگهبان در انجام وظایف دانست و اضافه کرد: شورای نگهبان نهادی حاکمیتی، ملی و فراجناحی است و پاسداری از انقلاب و اهداف آن و نیز قانون اساسی سرلوحه کار آن می باشد.
وی، انتخابات را بزرگترین نماد مردم سالاری در انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: انتخابات همچنین امری حاکمیتی است و همه متولیان اجرایی و نظارت بایستی با تعامل و همبستگی یکدیگر نسبت به انجام وظایف محوله در این امر مهم اقدام نمایند.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان، با برگزار کنندگان انتخابات (وزارت کشور) با روحیه برادری و رعایت اخلاق اسلامی با مجریان برگزاری انتخابات تعامل دارد. 
غلامی با بیان اینکه شورای نگهبان خود را جدای از وزارت کشور نمی داند، یادآور شد: شورای نگهبان و وزارت کشور هر دو متعلق به کشور و حاکمیت هستند بنابراین باید مواضع انتخاباتی آنان براساس مواضع حاکمیت و قانون باشد تا دشمنان سوء استفاده نکنند.
وی همچنین با اشاره به تایید صلاحیت نهایی 154 نامزد برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درگلستان، گفت: تایید این تعداد نامزد که از همه سلیقه ها، اقوام و مذاهب اسلامی هستند، دو برابر انتخابات مجلس نهم دراین استان است.
غلامی، رعایت رفاقت درحین رقابت ازسوی نامزدهای انتخابات را ضروری دانست و افزود: نباید به خاطر انتخابات ، رفاقت ها از بین برود و بین افراد اختلاف ایجاد شود بلکه انتخابات باید محلی برای تقویت وحدت و همبستگی ملی باشد.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان به خرید ساختمان برای هیات های نظارت شورای نگهبان درشهرستان های این استان اشاره کرد و گفت: امسال برای دو شهرستان گنبدکاووس و کردکوی ساختمان خریداری شد ضمن اینکه برای دیگر شهرستان ها نیز تا پایان سال آینده ساختمان خریداری می شود.
وی افزود: داشتن ساختمان مستقل برای هیات های نظارت شورای نگهبان امری ضروری و از مقدمات و فلسفه این نهاد حاکمیتی برای انجام وظایف محوله است.
در این مراسم معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، امام جمعه، برخی مسئولان و اعضای هیات بازرسی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان دراین شهرستان حضور داشتند.
ساختمان هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در گنبدکاووس در زمینی به مساحت 200 مترمربع و با زیربنای 360 مترمربع درسه طبقه با اعتبار چهار میلیارد و 800 میلیون ریال خریداری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار