استاندار خراسان رضوی درباره مشکلات مربوط به سهامداران پدیده گفت: با توجه به مصوبه جدیدی که در شورای مرکزی در تهران انجام شد و پیگیری هایی که در ستاد تدبیر استان انجام گرفته، امیدواریم به زودی خبرهای خوبی برای سهامداران پدیده داشته باشیم
کد خبر: ۱۸۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 22 February 2016
به گزارش تابناک رضوی، علیرضا رشیدیان در گفت و گو با خراسان درباره آخرین خبرها از پدیده شاندیز افزود: موضوع پدیده با میزان تفاوت های جدی دارد؛ اما از جهاتی نیز با هم شبیه است.
علیرضا رشیدیان ادامه داد: هیچ دستگاه دولتی نمی تواند بیاید به جای صاحبان یک شرکت مبالغی که او از مردم اخذ کرده است را پرداخت کند.وی گفت: اما بر اساس گام هایی که برای تغییر هیئت مدیره پدیده بر اساس قانون تجارت و انتخاب مدیرعامل جدید برای آن برداشته شدو طبق اختیاراتی که مقام قضایی بر اساس پیگیری هایی که انجام شده و مجوزات قانونی که اخذ کرده است،  امیدواریم به زودی چرخ حرکت این پروژه ای که متوقف شده با اصلاحات قانونی که در آن صورت گرفته،  به حرکت درآید.
وی افزود: فکر می کنیم با این حرکت، در کوتاه مدت می تواند مقداری از مطالبات بعضی از سهامدارانی که در عسر و حرج هستند را با اولویت  پرداخت کند.
وی ادامه داد: با توجه به این که بعضی از واحدهای پدیده در مشهد و دیگر نقاط کشور فعال است، فکر می کنم اگر مدیران این شرکت در این مدت می خواستند،  می‌توانستند بخشی از این مطالبات را پرداخت کنند.
وی گفت: اما شاید به نوعی با گروگان گرفتن مردم در این حوزه و مطالبات آنان تلاش داشتند که به نوعی بخواهند اضافه خواهی از دستگاه های دولتی کنند؛ در صورتی که دستگاه های دولتی واقعا به خاطر مردم حداکثر انعطاف قانونی که می توانستند نسبت به این پروژه انجام دهند را انجام دادند.
استاندار درباره زمان آغاز به کار هیئت مدیره جدید پدیده به خراسان گفت: بیشتر اعضای هیئت مدیره جدید تقریبا مشخص شده است. یکی از مشکلات اساسی که برای انتخاب هیئت مدیره داشتیم، انتخاب نماینده 22 درصد سهامداران مردمی است. زیرا پراکنده اند و قابلیت تجمیع نداشتیم. روش های مختلفی برای انتخاب نماینده سهامداران مردمی در حال پیگیری است که امیدواریم در این هفته، این موضوع نهایی شود.
وی افزود: با انتخاب نماینده 22 درصد سهامداران مردمی قصد داریم تا به جای تجمعات و حرکت های خیابانی که باعث فراری دادن سرمایه گذاری دراین پروژه است، بتوانیم مشارکت مستقیم خود آنان را در تصمیم گیری هیئت مدیره داشته باشیم.
ترکیب هیئت مدیره جدید پدیده
علیرضا رشیدیان درباره ترکیب هیئت مدیره جدید پدیده نیز گفت: این هیئت مدیره 5 نفره است. یک نفر از سهامداران یا همان هیئت مدیره قبلی پدیده در آن حضور دارد و یک نفر هم از 22 درصد سهامداران مردمی است. سه نفر هم از افرادی که به نوعی  در این پروژه سپرده و سود داشتند و یا آورده ای برای راه اندازی مجدد پروژه های ناتمام این شرکت خواهند داشت، هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار