در چند روز باقی مانده به انتخابات هفتم اسفند ماه احزاب و گروههای سیاسی در استان اردبیل به فعالیت های خود افزوده و ضمن یارکشی بر حضور مردم در صحنه انتخابات تاکید می کنند.
کد خبر: ۱۸۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 22 February 2016

به گزاش ایرنا، تقریبا تمامی گروههای سیاسی شناسنامه دار در استان در قالب ائتلاف های حزبی و گروهی در تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی فعال شده و هر دو جریان سیاسی اصولگرایان و اصلاح طلبان اقدام به ارایه لیست های انتخاباتی داده اند.
اعضا و مسوولان این احزاب و گروهها در بیانیه هایی مردم را به شرکت گسترده در انتخابات هفتم اسفند فرا خوانده و بر حضور آگاهانه در آن تاکید کرده اند.
شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اردبیل در بیانیه ای اعلام کرد که در این برهه تاریخی اصلاح طلبان برای برداشتن گام دوم متحد شدند تا بار دیگر در راستای ماهیت مردمی جمهوری اسلامی و اجرای سفارش مقام معظم رهبری برای حضور همه نظرها و سلیقه ها(حتی مخالفان نظام) در انتخابات، مردم را به طور گسترده به مشارکت در این اقدام بزرگ ملی دعوت کنند.
بهزاد خسروانی دبیرکمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اردبیل می گوید: مشارکت حداکثری در انتخابات، ضمن تضمین تاثیر اراده ملت و تشکیل مجلسی قانونمدار و توسعه گرا، به افزایش نشاط سیاسی، ارتقای سرمایه اجتماعی و افزایش دلبستگی به نظام سیاسی می انجامد.
هوشنگ نامدار دبیر و سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اردبیل نیز با دعوت همه آحاد مردم برای شرکت در انتخابات افزود: حضور پرشور و با شکوه مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بار دیگر حماسه زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم خواهد زد.
وی بیان کرد: این حضور و مشارکت باعث تثبیت و استحکام نظام و انقلاب اسلامی شده و مشت محکمی بردهان دشمنان کشور عزیزمان ایران خواهد بود.
توحید رجبی دبیر حزب موتلفه ایران اسلامی نیز گفت: با توجه به اینکه رهبری با درک شرایط خطیر جهانی بر دعوت به حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برای تحکیم بنیادهای مشروعیت و امنیت ملی تأکید فرمودند و مردم و جریان های سیاسی نیز با استقبال پرشور در مرحله نام نویسی و اعلام نامزدی، به دعوت رهبری لبیک گفتند ، انشاءالله در حضور پر شکوه و عظیم روز انتخابات در پای صندوق های رای نیزوفاداری خود را به نظام و رهبری ثابت خواهیم کرد.
وی افزود: بار دیگر مردم ولایتمدار ایران اسلامی با حضور در پای صندوق های رای ضمن حمایت از این نظام ولایی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان جهان خواهند کوبید .
13 حزب و گروه اصلاح طلب استان اردبیل نیز در بیانیه ای ضمن معرفی لیست نامزدهای مورد حمایت خود تاکید کردند که 'اقشار مختلف مردم تلاش گر استان اردبیل نیز،خودشان را آماده می کنند تا باحضورفعال درپای صندوق های اخذ رای درهفتم اسفند ماه سال جاری،باردیگر نمایندگان خویش درخانه ی دهم ملت ونیزمجلس پنجم خبرگان رهبری را انتخاب و روانه ی مراکز قانون گذاری وانجام وظایف قانونی نمایند.
با توجه به آنچه اشاره شد ونیز،تاثیرات مهم این انتخابات درسرنوشت مردم ومیهن اسلامی،برهمگان ضرورت دارد تا با ترغیب وآگاه سازی گروه های مختلف مردمی ازجایگاه مهم این امر و زمینه سازی یرای رفع مشکلات وموانع توسعه ی همه جانبه ی کشور،ایفای نقش کنند.
استان اردبیل با 10 شهرستان، یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت دارد وبر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، جمعیت واجد شرایط برای رای دادن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری 998 هزار و 499 نفر می باشد.
این استان با پنج حوزه انتخابیه هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی نماینده دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجالس خبرگان رهبری هفتنم اسفند ماه برگزار خواهد شد .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار