معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: اجرای برنامه‌ آگاه‌سازی و حساس‌سازی عمومی نسبت به اختلالات طیف اوتیسم، از اواخر بهار و همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 05 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حمیدرضا پوریوسف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: اجرای برنامه‌ آگاه‌سازی و حساس‌سازی عمومی نسبت به اختلالات طیف اوتیسم، از اواخر بهار و همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی آغاز می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: سومین و آخرین کارگاه آموزشی اجرای این برنامه، در دست برنامه‌ریزی قرار دارد و تا پایان اردیبهشت برگزار می‌شود.

پوریوسف افزود: در 2 کارگاه گذشته و نیز کارگاه امسال، کارشناسان، مدیران و مسئولان فنی مراکز غیر دولتی توانبخشی اختلالات طیف اوتیسم از سراسر کشور، آموزش‌های لازم در زمینه‌ شناسایی، تکنیک‌های مداخله‌ای، فنون توانبخشی و راه‌های درمان ناهنجاری‌های رفتاری این گونه بیماران را فرامی‌گیرند.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ آگاه‌سازی و حساس‌سازی عمومی اختلالات طیف اوتیسم، تمام خانواده‌ها جامعه‌ هدف برنامه محسوب می‌شوند عنوان کرد: در این برنامه بروشورهایی حاوی اطلاعات اولیه درباره‌ اختلالات طیف اوتیسم، برخی علائم مشهود و کلی کودکانی که به این اختلالات مبتلا هستند و سرفصل‌های مداخله‌‌ای‌ در جهت بهبود آنها در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

پوریوسف افزود: والدین می‌توانند با خواندن این بروشورها و مشاهده‌ رفتار کودکان‌شان، متوجه شوند که فرزندان آن‌ها ممکن است دچار مشکلاتی در این زمینه باشند یا اینکه به کلی از این علائم و مسائل، مبرا هستند.

وی خاطرنشان کرد: والدین در صورت مشاهده‌ این علائم و یا شک کردن به اینکه کودک ممکن است مبتلا باشد یا خیر، به مراکز توانبخشی روزانه‌ تحت نظارت بهزیستی مراجعه و در آن‌جا کارشناسان آموزش دیده، کودک را با روش‌های علمی مورد آزمایش و تست قرار می‌دهند تا به تشخیص قطعی وجود یا عدم وجود این اختلالات در کودک برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار