رییس دانشگاه رازی کشور گفت: امروزه تهديدات فرهنگي از مهمترين مسائل كشور به شمار می‌آید.
کد خبر: ۱۸۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 24 February 2016
رییس دانشگاه رازی کشور گفت: امروزه تهديدات فرهنگي از مهمترين مسائل كشور به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دكتر محمدابراهيم اعلمي آل آقا در آيين توديع و معارفه معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه رازی اظهارکرد: دانشگاه نهادي فرهنگي، علمي و پژوهشي در كشور محسوب مي‌شود كه رسالت‌هاي سنگيني را در هر بخش به عهده دارد.

وي با اشاره به اين نكته كه همه بايد هر از چند گاهي به عملكرد خود مراجعه کنند و نقاط ضعف و قوت خود در كار را مورد واكاوي قرار دهند، افزود: در اين راستا در هيات رييسه دانشگاه برآنيم تا هرجايي كه به اين نتيجه برسيم كه بايد تغييري در ساختار بوجود آيد، اين كار را با كمال شجاعت پيگيري کنیم و اين موضوع را بايد ناشي از تقواي الهي دانست.

اعلمي آل‌آقا ماموريت دانشگاه را در بحث فرهنگي بسيار جدي تلقي كرد و افزود: جداي از مباحث نظامي، امروزه تهديدات فرهنگي يكي از مهمترين مسائل كشور به حساب مي آيند كه مثال بارز آن شبكه‌هاي مجازي است كه اگر مديريت نشوند، مي‌تواند منشاء مشكلات زيادي باشند و اين رسالت دانشگاه و اساتيد صاحب‌نظر را دوچندان مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه دغدغه دلسوزان نظام نشان دهنده اين است كه در بعد فرهنگي آنچه كه بايد اتفاق مي افتاد بدست نيامده تاكيد كرد: بخش فرهنگي به طور ذاتي با چالش‌هايي روبرو است كه باعث مي‌شود، گاه به جاي پرداختن به محتوي درگير حواشي كار فرهنگي شويم.

اعلمي آل‌آقا عنوان كرد: اگر با دقت نظر بيشتر به موضوع نگاه كنيم، خواهيم ديد كه تمام بخش‌هاي مختلف به نوعي داراي پيوست فرهنگي مي باشند. به عنوان مثال در بخش پژوهش و آموزش رعايت نمودن اخلاق پژوهشي و آموزشي مثال هايي از رعايت فرهنگ در اين ارتباط مي باشد.

وي همچنين به بعد اجتماعي فرهنگ سازي و وظيفه دانشگاه در اين قبال اشاره كرد كه بايد تلاش كنيم با ايجاد ارتباط با جامعه منشاء اثر فرهنگي در جامعه باشيم.

اعلمي آل آقا، بيان كرد: نظر به موازي بودن فعاليت‌هاي بعضي از بخش‌هاي دانشگاه مقرر شد واحدهايي همچون امور بين الملل و روابط عمومي به نوعي در زير ساختار معاونت فرهنگي و اجتماعي قرار گيرد.

وي با اشاره به اين نكته كه تغيير افراد در پست هاي مختلف به منزله عملكرد ضعيف و يا قوي بودن فرد جديد نيست افزود: دكتر شهريار همتي از معدود افرادي است كه كارنامه درخشاني در زمينه فرهنگي و اجتماعي دانشگاه دارد و در مدت تصدي ايشان كارهاي بسيار زيادي در بعد فرهنگي به انجام رسيده كه از اين نظر دانشگاه خود را مديون زحمات ايشان مي داند.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه همچنين با اشاره به توانايي‌هاي بالاي دكتر عبدالحميد عليزاده در ابعاد مختلف فرهنگي و اجتماعي  عنوان كرد: به نظر مي رسد، شايد بتوان گفت دكتر عليزاده از نيروهايي است كه مي توان  اميدوار بود علاوه بر انجام امور روزمره فرهنگي منشاء تغييرات عميق فرهنگي و اجتماعي در دانشگاه شود.

در پايان مراسم با اهداء لوح تقدير، احكام و هدايايي از زحمات دكتر شهريار همتي تقدير و دكتر عليزاده به عنوان معاون فرهنگي و اجتماعي جديد معرفي شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار