نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت:بخش صنعت نیز احتیاج به یکسری زیر ساخت از جمله نقدینگی متناسب با نوع فعالیت دارد که در این بخش نیز متاسفانه با توجه به تجربیات گذشته نمی توانیم بر روی بانکها حساب ویژه ای باز کنیم.
کد خبر: ۱۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 05 April 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از مهر،حسین ذوالانوار با اشاره به اینکه استان فارس باید در مسیر توسعه سرعت فعالیت های خود را بیشتر کند، تاکید کرد: از اینکه بخواهیم در شعار و حرف برنامه ریزی های خود را مثبت نشان دهیم هیچ اتفاقی برای فارس روی نخواهد داد.

وی ادامه داد: امروز مردم از دولت و نمایندگان خود انتظاراتی دارند که باید متناسب با آنها برنامه ریزی شود و در این راستا افزایش تولید و اشتغال از جانب مردم استان فارس به عنوان یک اولویت مطرح می شود.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خشکسالی های چند سال اخیر در فارس ما را به سمت صنعتی شدن استان حرکت می دهد، یادآور شد: بخش زیادی از اشتغال فارس در بخش کشاورزی بوده اما زمانی که با خشکسالی مواجه هستیم یا باید بنشینیم و در انتظار پیامدهای منفی آن باشیم و یا اینکه با برنامه ریزی مناسب به سمت رفع مشکلات حرکت کنیم.

ذوالانوار تاکید کرد: آنچه که باعث کاهش ضربات خشکسالی به استان فارس می شود رفتن به سمت صنعت و ایجاد کار در وسعت کوچک و بزرگ است که در این میان باید پتانسیل های فارس را مد نظر قرار داد.

وی افزود: اما بخش صنعت نیز احتیاج به یکسری زیر ساخت از جمله نقدینگی متناسب با نوع فعالیت دارد که در این بخش نیز متاسفانه با توجه به تجربیات گذشته نمی توانیم بر روی بانکها حساب ویژه ای باز کنیم.

بانکهای فارس کارنامه قابل قبولی ندارند

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانکهای فارس طی چند سال گذشته نتوانستند کارنامه قابل قبولی را از خود به جای بگذارند و این نوع عملکرد باعث شد بخش زیادی از سرمایه های مردم فارس به استانهای دیگر منتقل شود در حالیکه مصوبه ای برای ارائه تسهیلات حداکثری از سپرده های مردم استان وجود دارد.

ذوالانوار ادامه داد: بنابراین زمانیکه نتوانیم برای ایجاد اشتغال بر روی بانکها حساب کنیم باید به سمت استفاده از سرمایه گذاران حرکت کنیم در حالی که این مورد نیز نیاز به زیرساخت مناسب دارد که متاسفانه این مهم را هم آماده نداریم.

وی یادآور شد: طی چند سال گذشته همواره بحث استفاده از سرمایه گذار مطرح بوده اما در ظاهر تاکنون سرمایه گذاری مناسبی در استان فارس انجام نشده که بتوانیم شاهد یک پروژه بزرگ با اشتغال فراوان باشیم.

نماینده شیراز تاکید کرد: ساخت و راه اندازی پالایشگاه و پتروشیمی فعالیت های صنعتی بزرگی است که در این بخش کارهایی انجام شد اما باید دید که چه میزان این کارها با استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی و مهمتر از همه سرمایه گذاری وارد شده از خارج کشور انجام می گردد.

سرمایه گذاران فارسی مقیم کشورهای عربی به استان دعوت شوند

ذوالانوار افزود: امروز سرمایه گذاران ایرانی و فارسی در حوزه کشورهای عربی دارای جایگاه بالایی هستند که باید تلاش کنیم اینان را برای کار به استان فارس دعوت کرد که این مهم تنها با معرفی موقعیت و ظرفیت های استان فارس انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بخش گردشگری استان فارس نیز سرمایه گذاری مناسبی انجام نشده، گفت: داشته های مذهبی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان فارس به اندازه ای است که به راحتی می توانیم از آنها به عنوان ارزش افزوده استفاده کنیم اما تاکنون هیچ حرکت مناسبی برای بهره گیری از آنها انجام نشده است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساخت هتل یکی از زیر ساختهای توسعه بخش گردشگری است اما در این موضوع نیز نتوانستیم به خوبی و متناسب با ظرفیت ها عمل کنیم.

ذوالانوار یادآور شد: زمانیکه تمامی ظرفیت ها را در اختیار داریم باید دید که به چه دلیل طی چند سال گذشته نتوانستیم در بخش جذب سرمایه گذار موفق ظاهر شویم و تا زمانیکه دلیل این مهم را پیدا و نسبت به رفع این مشکلات اقدام نکنیم نیز نمی توانیم شاهد به دست آمدن موفقیت باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار