منطقه کهکران و ساران در فاصله 45 کيلومتري شهر اردکان و 120 کيلومتري شهر شيراز در دهستان شش پير بخش همايجان شهرستان سپيدان قرار گرفته است.شما هم می توانید عکس های زیبای منطقه خود را برای تابناک فارس ارسال کنید.
کد خبر: ۱۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 05 April 2015
منطقه کهکران و ساران در فاصله 45 کيلومتري شهر اردکان و 120 کيلومتري شهر شيراز در دهستان شش پير بخش همايجان شهرستان سپيدان قرار گرفته است.

وجود چشمه هاي پر آب و درختان کهنسال و چشم اندازهاي بديع زيبايي خاصي به اين منطقه داده است. منطقه در دره‌اي سرسبز و پرآب در نزديکي کوه رنج و کوه هاي بلند زاگرس جنوبي قرار گرفته است و داراي آب و هوايي سردسيري، کوهستاني و پوشيده از جنگل هاي بلوط، بادام کوهي، بنه، کتيرا، گون، افرا، کاج وحشي در ارتفاعات و همچنين گياهاني مانند جاشير و پيلر و انواع گياهان دارويي و کمياب است.

جريان آب اين دره به سمت شمال و به سوي دشت ياران است تا از طريق تنگه گنبيل راهي رودخانه کر شود. محيط روستا و پيرامون آن جهت گردشگري و کوه هاي منطقه براي کوهنوردي بسيار مناسب است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین عیدیپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
در یادواره شهدا ..تنها کسانی که نبودند خانواده معزز شهدا کهکران‌ ..گروهی خدا خیرشون بده با صرف هزینه بیت المال امده بودند بیشتر شبیه یک تور نسافرتی بودند و هیچ کار مفیدی نکرده ..اگر کار جهادی اینجوری که خدا به دادمون برسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار