بر اساس آمار هایی که در شبکه های اجتماعی درباره میزان آرا منتشر شده بود، توقعات غیر واقعی و غیر منطقی ایجاد شده بود که احتمالا باعث ایجاد نگرانی نامزدهای اصلاح طلب شد و آن ها با آقای استاندار دیدار کردند و توضیحات لازم ارائه شد.
کد خبر: ۱۸۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳ 29 February 2016
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، فرماندار مشهد با بیام مطلب بالا در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات مشهد، اظهار کرد: شمارش آرا در حوزه انتخابیه مشهد و کلات تا حدود 19ساعت پس از پایان انتخابات به طول انجامید و بلافاصله به محض ورود صندوق های اخذ رای به فرمانداری، اقدامات مربوطه انجام شد.

اظهارات فرماندار مشهد درباره جلسه اصلاح‌طلبان با استاندار و تخلفات انتخاباتی

رضا منصوری افزود: صورت جلسه نهایی هر شعبه اخذ رای، باید هم در سامانه هیئت نظارت و هم در سامانه تجمیع آرای هیئت اجرایی که متصل به سامانه جامع تجمیع انتخابات وزارت کشور بود، وارد می شد و مورد تایید قرار می گرفت که این کار تا بامداد روز یک شنبه (دیروز) به طول انجامید.وی در پاسخ به سوال خراسان درباره دلیل به طول انجامیدن ثبت صورت جلسات مربوط به آرای صندوق ها و نیز تجمیع آرا در حوزه انتخابیه مشهد و کلات اظهار کرد: تک تک صورت جلسه های هر شعبه اخذ رای باید به امضای فرماندار می رسید و در سامانه وزارت کشور تایید می شد که این امر زمان بر بود.
فرماندار مشهد افزود: برای هر یک از هزار و 159 صندوق اخذ رأی باید دو صورت جلسه، یکی برای انتخابات مجلس و دیگری برای انتخابات خبرگان، به امضای فرماندار می رسید و در سامانه وزارت کشور تایید می شد و بازمی گشت؛ این کار تا ساعت 15 و 30 دقیقه عصر یک شنبه به طول انجامید و در این ساعت، پس از ورود و تایید آخرین صورت جلسه آرا در سامانه، صورت جلسه نهایی در مرکز حوزه انتخابیه مشهد و کلات صادر شد که بلافاصله در جلسه مشترک هیئت اجرایی و هیئت نظارت مورد بررسی و تطبیق قرار گرفت.
وی گفت: تعداد کل تعرفه های مصرف شده و صادر شده به نام رای دهندگان در حوزه انتخابیه مشهد و کلات، یک میلیون و 167 هزار و 58 برگه بوده است.
منصوری در پاسخ به سوالی درباره چگونگی دریافت و بررسی شکایات احتمالی نامزدها گفت: هر کاندیدایی که شکایتی دارد، می تواند شکایت خود را تقدیم کند و هیئت اجرایی انتخابات به شکایات رسیدگی می کند.
وی افزود: هیئت های اجرایی موظفند تا دو روز پس از اعلام نتایج اخذ رای، شکایات دریافتی را بپذیرند و حداکثر طی هفت روز، در نشست مشترک هیئت اجرایی و هیئت نظارت، به این شکایات رسیدگی شود.

برخورد قانونی با تخلفات
فرماندار مشهد در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خراسان مبنی بر توزیع لیست هایی از اسامی برخی نامزدها در زمان اخذ رای در برخی شعب اخذ رای مستقر در حرم رضوی و برخورد انجام گرفته با این تخلف، اظهار کرد: بلافاصله به محض این که گزارش کردند، قاضی کشیک در فرمانداری حاضر بود، معاون دادستان مشهد نیز امور هماهنگی را انجام داد و دستورات لازم صادر شد و بازرسان اعزام شدند و برخورد کردند و مقداری از آن برگه ها را جمع کردند و برخورد قانونی نیز انجام گرفت.
وی افزود: در روز اخذ رای، هر تخلفی که اعلام می کردند بلافاصله بازرسان و کمیته پیشگیری از تخلفات رصد می کردند و در جایی که لازم بود، تذکر می دادند و در جایی که لازم بود به مسیر قانونی هدایت می شد و با تخلفات آشکار، برخورد قانونی انجام می شد.
منصوری در پاسخ به این سوال که این تخلفات باعث ابطال هیچ صندوق رایی نشد؟، گفت: خیر، هیچ صندوقی باطل نشد. وی افزود: در روز رای گیری در داخل شعبه اخذ رای هیچ موردی که باعث ایجاد خلل در نظم شود و تاثیر بر روند رای گیری بگذارد، نداشتیم البته در حواشی و بیرون برخی شعب اخذ رای مواردی وجود داشت که دقیقا رصد شد.

جلسه 5 نامزد اصلاح طلب مشهد با استاندار
فرماندار مشهد در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه خراسان درباره جلسه پنج نامزد اصلاح طلب حوزه انتخابیه مشهد با استاندار خراسان رضوی در عصر روز گذشته نیز گفت: بر اساس آمار هایی که در شبکه های اجتماعی درباره میزان آرا منتشر شده بود که نمی دانم از چه منبعی اخذ شده است، توقعات غیر واقعی و غیر منطقی ایجاد شده بود که احتمالا باعث ایجاد نگرانی شد و آن ها با آقای استاندار دیدار کردند و آقای استاندار هم که در جریان کامل روند برگزاری انتخابات بوده، توضیحات لازم را ارائه داده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
آقاي فرماندار انتخاب پژمانفر و كريمي در مشهد همانقدر خنده دار و بودار است كه انتخاب كوچك زاده و رسايي در تهران. مجلس قبلي ما نبوديم اينها راي آوردند اين بار بوديم و قطعا نميتوانستند راي بياورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
هر وقت رای نمی آورید جنجال به پا می کنید؟
محسن برجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
به نظر می‌رسد فرمانداری مشهد تجربه مناسبی برای برگزاری یک رویداد سیاسی عظیم به این شکل را ندارد.
طولانی شدن فرایند اعلام آرا، در حالی که تقریبا تمام ایران آرای نهایی را اعلام کرده بودند، زمینه را برای بروز شایعات فراهم کرد.
فرمانداری با تأخیر و دست دست کردن و عدم ارائه خوراک اطلاعاتی مناسب به رسانه‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه، زمینه را برای بروز یک بحران سیاسی در شهر فراهم کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
چرا فرمانداری مشهد به محض شروع به شمارش آرا مردم را در جریان تعداد آرا نمی گذاشت و به یکباره آقایان اصولگرا را اعلام کردند
كارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
متاسفانه موضوع ميزان و پديده و صندوقهاي ورشكسته در ميزان مشاركت مردم در انتخابات تاثير منفي گذاشت و شد آنچه كه نبايد مي شد.
سید رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
متاسفانه اینکه قبول نکنیم تخلف شده از خود تخلف بدتر است اینقدر تعداد ارا غیر واقعی است که حتی مردم عادی هم میفهمند اقای فرماندار تخلف شده رسیدگی کنید رسیگی کنید
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
بااین گندگی که میزان و پدیده زد ودولت هم هیچ اقدام شایسته و مناسبی نکرد،باز هم ملت کاری کردن کارستون
علی از مشهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
تعداد تعرفه های مصرفی حوزه مشهد و کلات را آقای استاندار 1350000، اعلام کردند(سایت وزارت کشور).
اما در نتایج 1163000 اعلام شد(سایت وزارت کشور).
آقای فرماندار و آقای ...، لااقل صداقت داشته باشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار