معاون ‌شهردار‌ مشهد مقدس گفت: بودجه سال ۹۴ شهرداری مشهد ۴۹ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ 06 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ابوالفضل انتظاری در جلسه شورای اداری شهرداری مشهد که در سالن شهدا برگزار شد، اظهار داشت: در سال 93 هیچ بدهی پرداخت شده‌ای نداریم و همه صورت وضعیت‌های تایید شده‌ای که در کمیته تخصیص نیز مورد تایید قرار گرفت، پرداخت شده است و حتی یک روز نیز در پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری تاخیر وجود نداشت.

وی نتیجه مدیریت هزینه‌ها را در سال گذشته مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بر این اساس هزینه‌های جاری به 85 درصد رسید و موفق شدیم 12 درصد هزینه‌ها را مدیریت کنیم.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد گفت: در حوزه اداری و مالی مدیریت هزینه‌ها را به 76 درصد رسانده و در عمران شهری نیز به 71 درصد رساندیم. فاصله این اعداد تا 100 درصد به معنای مدیریت هزینه‌ها به صرف و صلاح شهر است.

انتظاری با اشاره به اینکه بودجه امسال 9200 میلیارد تومان است، بیان کرد: آلبوم بودجه امسال 55 تبصره دارد که 31 تبصره آن مستقیما به حوزه اداری و مالی و پشتیبانی باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: انجام 17 لایحه از تعداد 31 تبصره مذکور، منوط به ارسال گزارش یا لایحه به شورا است و بخشی دیگر نیازمند تهیه گزارشات ماهیانه، دو ماه، 3 ماه و 6 ماه یکبار است که جبهه کار سنگینی را ایجاد می‌کند و بر ضرورت توجه دقیق‌تر به مسائل مربوط تاکید می‌کند.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد ادامه داد: مقایسه مبلغ بودجه سال 94 با اصلاحیه بودجه سال 93 نشان‌دهنده افزایش 49 درصدی بودجه در سال جاری است و به لحاظ مصارف کمترین افزایش را در اعتبارات هزینه‌ای داریم که معادل 7 درصد است و در خصوص تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز 111 درصد افزایش داشتیم.

انتظاری با اشاره به اینکه در سال جدید هیچ استخدامی جز در موارد خاص در شهرداری مشهد صورت نمی‌گیرد، گفت: بنا داریم تا جایی که امکان دارد سیستم را به سمت چابک‌سازی و تخصصی‌سازی به پیش ببریم؛ البته در انجام این کار حتما باید به شرایط اقتصادی و اجتماعی افراد توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار