مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ‌اردبیل گفت: تعداد یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت این استان ‌در عرصه منابع طبیعی درخت غرس می‌شود.
کد خبر: ۱۹۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 03 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، شهامت هدایت صبح امروز در گرامیداشت هفته منابع طبیعی در اردبیل اظهار کرد: با شعار «مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم» از روز شنبه با برگزاری جشن درختکاری گرامی داشته می‌شود و در طول این هفته برنامه‌های مختلف و متنوعی برگزار خواهد شد.

وی نواخته شدن زنگ انفال و شکوفایی طبیعت را در مدرسه آیت‌الله مروج اردبیل و تجلیل از فعالان عرصه منابع طبیعی را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: روز شنبه با هدف توسعه فضای سبز و درختکاری و از ورودی شهر اردبیل به یاد و نام شهدا آغاز می‌شود و در طول این هفته با توزیع نهال در مناطق مختلف استان طرح‌های توسعه و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل یادآور شد: ما تصمیم گرفتیم امسال به تعداد جمعیت استان که بالغ بر یک میلیون و 250 هزار نفر است نهال غرس کنیم تا جعمیت استان خودشان در این امر مشارکت کنند.

هدایت در مورد توسعه جنگل فندقلو تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار ما «مدیریت جامع با مشارکت مردم» است طرح مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز سال آینده با مشارکت مردم و اقتصادی کردن جنگل‌کاری در فندقلو بر مبنای توسعه مبانی اقتصاد مقاومتی به انجام می‌رسد.

این مسئول از برگزاری همایشی با حضور قضات و ماموران نیروی انتظامی در حفاظت و صیانت از منابع جنگلی خبر داد و افزود: بر اساس همین امر نیروهای با تجربه در مبارزه با هرگونه تخریب و قطع درختان جنگلی استفاده می‌کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و بسیجیان را در نیز در قالب طرح توسعه منابع طبیعی و امر سازندگی با مشارکت همیاران طبیعت یادآور شد و ادامه داد: در این زمینه نیز طرح‌های خوبی در طول هفته منابع طبیعی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

هدایت بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا در این هفته خود مردم را نسبت به اهمیت منابع طبیعی، امر درختکاری و صیانت از عرصه‌های جنگلی، مراتع و حوزه‌های آبخیز آگاه کرده و مشارکت بالای آنها را شاهد باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار