حسن رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد: حضرت زهرا(س)، اسوه والای مبارزه خستگی‌ناپذیر است عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه زنان انقلابی با الگوگیری از مکتب فاطمه زهرا(س) در مسیر تحقق آرمان های دین اسلام رشادت های بسیاری کرده اند، گفت: حضرت زهرا(س) اسوه والای مبارزه خستگی‌ناپذیر است.
کد خبر: ۱۹۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 04 March 2016
حسن رحیم‌پور ازغدی درنشست «بزم اندیشه» این هفته موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی که با موضوع «زنان و مبارزه‌ی دائمی خستگی‌ناپذیر» برگزار شد، با استناد به روایات نقل شده از جانب حضرت فاطمه(س) درباره راز انقلابی ماندن اظهار کرد: حکومت وسیله احقاق حق است و اگر جامعه اسلامی راه پیامبر اعظم (ص) را ادامه می‌داد، ریشه اختلافات امت اسلامی زده می‌شد و مذاهب مختلف به وجود نمی‌آمد.
وی با اشاره به اینکه آگاهی به معرفت الهی و دین شناسی مقدمه استقرار حق و عدالت جهانی است، افزود: نبرد حق و باطل همیشگی است و سازش با دشمن ممکن نیست چرا که سلسله مبارزات حق علیه باطل از ابتدای تاریخ تا قیام قیامت ادامه دارد و کسانی که حرف از سازش و دوستی با دشمنان می‌زنند فلسفه خلقت انسان و بعثت پیامبران را درک نکرده‌اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امام حسن(ع) پس از صلح با معاویه فرمودند: «نهضت پیامبران الهی ادامه دارد چرا که نبرد بین ما و دشمنانمان، جنگ قبایل نیست ، جنگ جبهه حق علیه باطل است»، گفت: ارزش‌های جاهلیت مدرن و نظام سرمایه‌داری ادامه راه ارزش‌های جاهلیت قریش است و افتخار و ماندگاری از آن سربازان جبهه حق است که الگوی بشریت در جریان تاریخ قرار می گیرند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه خدمت به مردم، صبوری و کنترل خشم و پاکدامنی از ویژگی‌های انسان انقلابی و به ویژه زن مبارز است، تصریح کرد:. حضرت زهرا(س) اسوه والای مبارزه خستگی‌ناپذیر هستند و طبق تعابیر امام رضا(ع) در روایات، در روز محشر حضرت زهرا (س) مظهر کرامت، حقانیت، نورانیت و شافع صبرپیشه‌گان و مبارزان راه حق و عدالت است.
وی با بیان اینکه علاوه بر بانوان شناخته شده جهان اسلام، زنان ناشناس دیگری نیز با سلاح علم و ادب در عرصه دائمی مبارزه انقلابی حضور داشتند، خاطر نشان کرد: کرامت زنان و تکالیف آنان به عنوان انسان مستقل٬ رکن خانواده و‌ عضو اجتماع در حرکت جامعه به سمت زندگی جهادی نقش محوری دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار