همزمان با نخستین روز از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری زنگ انفال و طبیعت در مدارس اردبیل نواخته شد.
کد خبر: ۱۹۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 05 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در مراسمی که صبح امروز و در مدرسه آیت‌الله مروج در شهر اردبیل برگزار شد با حضور مسئولان استانی به صورت نمادین زنگ انفال و طبیعت به صدا درآمد تا نسل آینده بیشتر با مفاهیم و مبانی صیانت از طبیعت، محیط زیست و مولفه‌های سالم زیستن و حفظ و حراست از موهبت‌های الهی آَشنا شوند.

در آستانه سال نو و بهار طبیعت و گرامیداشت هفته منابع طبیعی در حالی با همکاری آموزش و پرورش اردبیل زنگ انفال و طبیعت به صدا درآمد که تلاش مجموعه منابع طبیعی و محیط زیست در فضاهای آموزشی و مدارس بر این است تا نسل آینده را بیشتر و بهتر با مفاهیم حفظ و حراست از جنگل، درخت، محیط زیست، طبیعت سرسبز، مراتع، اراضی ملی و ... آشنا کنند.

در زنگ انفال و طبیعت مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: یکی از تهدیدهای اصلی امروز جامعه بشری تهدید به تخریب طبیعت، کمبود منابع آب و همچنین غفلت و بی‌توجهی از سرسبزی محیط پیرامونی است که واقعا آسیب‌ها و دغدغه‌ها را چندین برابر کرده است.

صابر سپهری با بیان اینکه ما در محیط های آموزشی تلاش می‌کنیم تا فضای سبز مناسب با محیط مدرسه اجرایی و عملیاتی کنیم، افزود: تا جایی که امکان دارد در محیط مدرسه نهال‌کاری و کاشت درختچه‌های تزئینی مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باید فضاهای مدرسه آراسته به این مواهب خدادادی شود تا نسل آینده اهمیت موضوع صیانت از محیط زیست و طبیعت را مورد توجه قرار دهند، یادآؤر شد: تا زمانی که همه پای کار نیایند و نتوانند مشکلات جامعه را از این بابت حل و فصل کنند قطعا دغدغه‌ها و نگرانی‌ها چندین برابر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: نسل آینده این کشور باید اهمیت موضوع درخت و درختکاری و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست را به خوبی درک کنند و بدانند که از این موهبت الهی باید به بهترین شکل استفاده شود.

سپهری با اشاره به نواخته شدن زنگ انفال و طبیعت در مدارس با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این حرکت زمینه‌ای را فراهم کرده تا تلنگری برای نسل امروز و آینده باشد تا بیشتر به اهمیت موضوع کاشت درخت فکر کرده و در سطح استان به ازای هر فرد ساکن در این استان نهالی کاشته شده و زمینه توسعه این فرهنگ فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار