استاندار اردبیل در آئین استانی جشن تولد زمین:
استاندار اردبیل طبیعت گردی را یک روش درمان افسردگی دانست و مسوولان و مردم را به نگهداری و توجه به طبیعت و فضای سبز در محیط زندگانی توصیه کرد.
کد خبر: ۱۹۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲ 05 March 2016

استاندار اردبیل با استقبال از غرس سه هزار و 400 اصله نهال به تعداد شهدای استان در کنار پل الماس بر ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و جنگل ها در جامعه و انتقال آن به نسل جدید تاکید کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش روز شنبه در آئین استانی جشن تولد زمین، هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در مدرسه راهنمایی دخترانه آیت الله مروج سلمان آباد اردبیل گفت: با ورود بشر به دوره صنعت، جمعیت انسان به خصوص در کشورهای فقیر افزایش یافته و طبیعت به مخاطره افتاده است.

وی افزود: به رغم پوشیده شدن 90 درصد خاک ژاپن با درخت و جنگل، در همه آپارتمان های این کشور گل و گیاه نگهداری می شود و لازم است فرهنگ درختکاری و دوستی با طبیعت در جامعه ما نیز بیش از این ترویج یابد.

استاندار اردبیل با اشاره به وصف بهشت در قرآن با درختان و نهرهای جاری و همچنین اختصاص بخش اعظم سروده های شعرا به بهاریه های تاثیرگذار، درخت و جنگل را در تلطیف روابط فردی و اجتماعی انسان موثر دانست.

خدابخش با تاکید بر توسعه درختکاری در استان اظهار کرد: وسعت شهر اردبیل بعد از انقلاب اسلامی پنج برابر شده و به جای درختان انبوهی که در گذشته فاصله بین اردبیل و نمین را پوشانده بود ساختمان و بناهای مختلف احداث شده و طبیعت از بین رفته است.

او همچنین بر درختکاری در مدارس دارای محوطه مناسب، توجه به نگهداری و توسعه منطقه گردشگری شورابیل و صیانت از منطقه فندقلو و دامنه های زیبای سبلان به منظور خارج کردن مردم از مشغله های فضای مجازی و گردهم آوردن آنها در دامان طبیعت تاکید کرد.

استاندار اردبیل طبیعت گردی را یک روش درمان افسردگی دانست و مسوولان و مردم را به نگهداری و توجه به طبیعت و فضای سبز در محیط زندگانی توصیه کرد.

خدابخش همچنین نسبت به کمک مالی به مدرسه راهنمایی دخترانه آیت الله مروج سلمان آباد به منظور برخورداری دانش آموزان مستعد این مدرسه از فرصت های بهتر آموزشی قول مساعد داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار