برگزاری جشن سال تحویل در آرامگاه های شاهچراغ،کوروش،حافظ و دروازه قرآن/بانک های فارس در ایام تعطیلات نوروز از ساعت 9 تا 12 بازند/برنامه های نوروزی شهرداری شیراز/برپایی سفره هفت سین در بقاع متبرکه فارس/مسافران در شیراز مشکل پارکینگ نخواهند داشت
کد خبر: ۱۹۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 09 March 2016
استان فارس با دارا بودن بیشترین جاذبه های گردشگری در کشور و هوای بی نظیری که در ایام نوروز دارد در تعطیلات بهار میزبان میلیون ها گردشگر داخلی است.
به گزارش تابناک فارس:این موقعیت ویژه‌ی فارس تمهیدات و اقدامات ویژه ارگان ها در جهت میزبانی شایسته از هموطنان عزیزمان را می طلبد که در زیر به برخی ازین اقدامات اشاره شده است.

برنامه های جذاب و متنوع نوروزی در فارس/بانک های فارس در نوروز بازند

برگزاری جشن سال تحویل در آرامگاه های شاهچراغ،کوروش،حافظ و دروازه قرآن
در ورودی های همه شهرستان های فارس سفره هفت سین برپا می شود و به مسافران و زائران نوروزی هدیه داده می شود. 
 در شیراز هم مراسم تحویل سال همزمان در حرم مطهر احمدبن موسی، آرامگاه حافظ،دروازه قرآن،آرامگه کوروش بزرگ و همه  مکان های گردشگری و فرهنگی شیراز برگزار می شود. 
 همچنین 29 گروه بر تمام فعالیت های تاسیسات گردشگری ، مهمان پذیرها ، دفاتر خدماتی و گردشگری ، مجتمع های گردشگری، هتل ها، رستوران ها و سفره خانه ها در شهرستانهای فارس نظارت و بازرسی می کنند. 

بانک های فارس در ایام تعطیلات نوروز از ساعت 9 تا 12 بازند
با هدف تکریم مسافران نوروزی و تکریم ارباب رجوع  بانک های دولتی در تعطیلات نوروز در 29 شهرستان فارس در روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 12 به گردشگران خدمات ارائه دهند . 
بر این اساس اعلام شد در صورت جاماندن کارت ها در محل های خودپرداز در همان شعبه کارت جدید برای افراد صادر می شود و نیازی به بازگشت مسافران به شهرستان محل زندگی شان برای صدور کارت نیست .  
همچنین راه اندازی 20 جایگاه نوروزی ویژه پلیس در شهرستان شیراز برای ارائه خدمات راهنمایی و امنیتی  و راه اندازی قرار گاه نوروزی در ورودی شیراز با اهدا گل به مسافران قانون مدار از دیگر برنامه های نوروزی در استان فارس اعلام شد . 

برنامه های نوروزی شهرداری شیراز
مدیر گردشگری و زیارتی شهرداری شیراز با بیان اینکه برای ورود مسافران نوروزی به شیراز برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است گفت: برگزاری مراسم تحویل سال نو در آرامگاه حافظیه و ورودی دروازه قرآن شیراز از برنامه های ویژه در ایام نوروز است.  
غریب زاده گفت: برپایی نمایشگاه جشن نوروزی شامل ارائه محصولات مذهبی، فرهنگی، تاریخی و برنامه مشاعره و غزل خوانی، برگزاری نمایشگاه کتاب و  صنایع دستی و نمایشگاه اقوام فارس در باغ جنت شیراز از مکان های اصلی گردشگران، از دیگر برنامه های ایام عید نوروز در شیراز است.  
همچنین نصب بنرها در سطح شهر با نشانی مکان های تاریخی و مذهبی، ساعت بازدید از این مکان ها، راه اندازی اتوبوس های گردشگری شیراز و چند جایگاه راهنمای مسافران نوروزی در شهر، از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز در شیراز است. 

مسافران در شیراز مشکل پارکینگ نخواهند داشت
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت : 4 هزار متر مربع تابلوی راهنمای گردشگری در سطح استان وجود دارد که گردشگران می توانند با استفاده از این تابلوها در قالب صلیبی، فلشی، مکمل و کنسولی و به رنگ قهوه ای به مناطق گردشگری دسترسی پیدا کنند.
وی در مورد وضعیت پارکینگ های شیراز گفت: امسال از 26 هزار پارکینگ در سطح شهر شیراز 6 هزار و 80 واحد پارکینگ موقت و مابقی پارکینگ ثابت است . 
فرخ زاده با بیان اینکه گردشگران امسال در شهر شیراز مشکل پارکینگ ندارند افزود: این پارکینگ ها در اطراف اماکن گردشگری از جمله آرامگاه حافظ و سعدی،باغ ارم و عفیف آباد بوده و بر اساس آمار غیر رسمی شهر شیراز دومین شهر در کشور از لحاظ تعداد پارکینگ است.

برپایی سفره هفت سین در بقاع متبرکه فارس
مدیر روابط عمومی روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: سفره‌های هفت سین در جوار ضریح مطهر امامزادگان شیراز گسترده می‌شود.وی افزود:این مراسم باشکوه معنوی همراه با قرائت قرآن کریم، ادعیه و توسل به اهل بیت(ع) و برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار خواهد شد.
جواد یزدانی افزود: این مراسم در دیگر بقاع متبرکه استان نیز برپا خواهد شد.

هتل های فارس در نوروز تخفیف ندارند
رئیس جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به تکمیل ظرفیت ۷۰ درصدی هتل‌های استان فارس در ایام نوروز گفت: ظرفیت هتل‌های استان فارس در نوروز ویژه گردشگران داخلی است.
سیادتان خاطرنشان کرد: امسال 3 هتل به مجموعه هتل‌های استان فارس اضافه شده و هتلداران استان فارس با 6500 تخت و 4500 اتاق پذیرای مهمانان و مسافران نوروزی هستند.
وی با بیان اینکه رزرو اتاق‌ در هتل‌های استان فارس برای نوروز از 15بهمن‌ماه آغاز شده است، تصریح کرد: نوروز امسال تخفیفی در قیمت‌های هتل‌ها صورت نمی‌گیرد اما کیفیت هتل‌ها بنا بر قرارداد استانداردسازی افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار