رئیس اداره اطلاع رسانی و تشریفات آستان حضرت معصومه(س) گفت: ویژه برنامه های نوروزی حرم حضرت معصومه(س) از 27 اسفندماه جاری در این آستان مقدس آغاز می شود.
کد خبر: ۱۹۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ 09 March 2016
به گزارش تابناک قم، مهدی کلانتزراده افزود: ستاد تسهیلات زائران نوروزی که زیرمجموعه ستاد آیین های فاطمی است، در حرم مطهر شکل گرفته و برنامه های ویژه ای برای تعطیلات نوروز جهت بهره مندی شهروندان و زائران در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه این برنامه ها شامل بسته های نوروزی در حوزه های رفاهی و فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) است، گفت: برای تقویت کمی و کیفی اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، نمازجماعت و استقرار زائران صحن جامع فاطمی حرم مطهر را نیز مفروش و به مجموعه صحن ها کنونی جهت شده است.

وی به برگزاری نمایشگاه عطر فاطمی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در 27 اسفندماه جاری در صحن جامع فاطمی افتتاح می شود و تا 15 فروردین ماه سال آینده جهت بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.

کلانترزاده با بیان اینکه این نمایشگاه در دو بخش به ارائه خدمات می پردازد، ادامه داد: در بخش نخست 16 غرفه داخلی به معرفی فعالیت ها، ارائه خدمات بخش های مختلف حرم حضرت معصومه(س)، آیین ها، برنامه های فرهنگی، قرآنی، پشتیبانی و اجرایی حرم مطهر و همچنین خدمت خادمان در حوزه های فنی و مهندسی را به تصویر می کشند.

وی اضافه کرد: در بخش دوم، شش غرفه از مجموعه های هم سو و مرتبط با حرم حضرت معصومه(س) به ارائه خدمات مشاوره، ویژه برنامه های کودک و نوجوان، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و ارائه نرم افزارهای مختلف با موضوع سبک زندگی فاطمی و کرامات حضرت معصومه(س) به ارائه برنامه ها می پردازند.

وی بیان کرد: نمایشگاه حریم حرم نیز در ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) داخل پارکینگ دایر می شود که در بخش نخست هشت غرفه از زندگی حضرت معصومه(س) به صورت روایتگری هنرمدانه برگزار می شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی آستان حضرت معصومه(س) ادامه داد: در بخش دوم نیز سبک زندگی فاطمی در سالن شماره دو ضلع شرقی حرم مطهر در قالب های هنری به زائران ارائه می شود.

وی به برگزاری مسابقه عیدانه اشاره کرد و گفت: این مسابقه با موضوع های فرهنگی و دینی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند کتابچه مربوط به آن را از غرفه راهنمای زائر و یا پایگاه اطلاع رسانی حرم حضرت معصومه(س) از روز 27 اسفندماه دریافت کنند.

وی گفت: همچنین رواقی با نام «رواق کودک و نوجوان» در درب شماره یک صحن امام رضا(ع) دایر می شود که برنامه هایی با رویکرد نوروزی در غرفه های مختلف از جمله غرفه خلاقیت، فضای مجازی و زائران کوچک حضرت ارائه می شود.

کلانترزاده خاطرنشان کرد: امسال شهرک معارفی ویژه کودکان دایر نمی شود و تمام برنامه های ویژه کودک و نوجوان در دو قسمت نمایشگاه عطر فاطمی و رواق کودک و نوجوان برگزار می شود.

وی همچنین گفت: ویژه برنامه هایی نیز برای زائران غیرایرانی در نظر گرفته شده است و پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب همزمان به هفت زبان زنده در دفاتر زائران غیرایرانی حرم مطهر ترجمه می شود و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

وی در ادامه گفت: برنامه های تحویل سال از شش و نیم صبح روز اول فروردین ماه با قرائت قرآن، دعا، مداحی، تواشیح و سخنرانی به مرکزیت شبستان امام خمینی(ره) و پخش زنده در تمام صحن ها، شبستان ها و رواق ها آغاز می شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی آستان حضرت معصومه(س) به ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی اشاره کرد و افزود: تیم فوریت های پزشکی حرم مطهر به صورت 24 ساعته در درمانگاه حرم و همچنین ابتدای ورودی شبستان امام خمینی(ره) مستقر می شود تا در صورت نیاز زائران خدمات بهداشتی ارائه کند.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه های صحن ها و شبستان های مختلف حرم حضرت معصومه(س) مانند روال قبل ادامه خواهد داشت، گفت: نمازجماعت صبح، ظهر و مغرب، ختم قرآن، دعای توسل، زیارت عاشورا، دعای کمیل، دعای ندبه، برنامه زمزم معرفت و پرسش و پاسخ دینی با موضوع های تربیت از نظر اسلامی، احکام، حجاب و عفاف، سبک زندگی فاطمی و مهدویت از جمله برنامه های در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمدمهدی میرباقری و حبیب الله فرحزاد هر شب بعد از نماز عشا نیز از جمله برنامه هایی است که در تعطیلات نوروز اجرا می شود.

کلانترزاده افزود: رواق حضرت خدیجه(س) صبح ها و بعدازظهر ویژه بانوان برنامه های مختلف و متنوعی از جمله ادعیه خوانی، زیارت خوانی، مشاوره و سخنرانی در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین شبستان حضرت نجمه خاتون(س) برای زیارت خانوادگی زائران در نظر گرفته شده است که نزدیک ترین مکان به مضجع شریف حضرت معصومه(س) است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار