قائم مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهداعلام کرد
قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد اعلام کرد: برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای جمع‌آوری متکدیان و جلوگیری از سد معبر و دست‌فروشی انجام شده و متکدیان جمع‌آوری شده تا 15فروردین در محل‌های در نظرگرفته شده نگهداری می‌شوند.
کد خبر: ۱۹۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸ 10 March 2016
به گزارش تابناک از خراسان رضوی خلیل الله کاظمی در نشست خبری اعلام فعالیت های استقبال از بهار شهرداری مشهد در سالن شهدای شهرداری اظهار کرد: 90 المان نوروزی از 26 اسفند ماه در مشهد مقدس اکران می شود.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به پیش بینی هزینه 10تا12میلیارد تومانی استقبال از بهار 95 افزود: کاشت بیش از 10میلیون گل ، آماده سازی مراکز استان در کمپ غدیر ونمایشگاه بین المللی ، نصب 60دوش حمام سیار و 3هزار و300 چشمه سرویس بهداشتی سیار، از جمله اقدامات انجام شده برای استقبال از بهار 95است.
کاظمی تصریح کرد: از 5اسفند تا 15فروردین ماه مجوز حفاری ارائه نمی شود وحفاری ها حداکثر تا20اسفند جمع آوری می شود و لکه گیری های آسفالت نیز باید تا 22اسفند انجام شود.
وی به تمهیدات ویژه برای تحویل سال نو و سخنرانی مقام معظم رهبری اشاره واظهار کرد: برای رفاه حال زائران و مجاوران 350اتوبوس فوق العاده در این روز در مسیرهای منتهی به حرم مطهر افزوده شده است و خطوط بی آرتی نیز تقویت  و خودروهای آتش نشانی نیز در این مسیرها مستقر می شود.
وی با اشاره به کاشت بیش از ۵٠٠ عدد باکس گل در معابر منتهی به حرم، تشریح کرد: نورپردازی ٨ معبر و میدان جدیدالاحداث، رنگ‌آمیزی جداول و گاردریل‌ها، پاک‌سازی مناظر شهری و ورودی‌های شهر ازجمله اقدامات حوزه خدمات شهری شهرداری برای ایام نوروز است.
قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد یادآور شد: همچنین آماده‌سازی ٣٣٠٠ چشمه‌ سرویس بهداشتی، عدم صدور مجوز حفاری از ۵ اسفند‌ماه تا ١۵ فروردین‌ماه سال آینده، برگزاری مراسم نوروز با شهدا در آرامستان‌های مشهد، برنامه‌ریزی ویژه برای انتقال زائران به حرم مطهر رضوی در زمان سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری، افزایش ظرفیت حمل‌ونقل عمومی مشهد، عرضه میوه نوروزی و راه‌اندازی ویدئو مپ در ساختمان شهرداری و موزه کوهسنگی از دیگربرنامه‌ریزی‌های شهرداری برای استقبال از بهار است.
به‌گفته کاظمی در محور جاده نیشابور کمپ غدیر با ظرفیت نصب ۴هزار چادر، در محور جاده قوچان نمایشگاه بین‌المللی با نصب ٢هزار چادر و مرکز اسکان موقت تربیت معلم شهید بهشتی در بزرگ‌راه شهید کلانتری تدارک دیده شده است.
وی با بیان اینکه به‌طورکلی شبانه آمادگی پذیرش ۶٠ تا ۶۵هزار زائر را در مراکز اسکان داریم، ابراز کرد: به‌همین‌منظور در کنار این سه مکان، مراکز اسکان موقتی در بوستان‌های وحدت، بسیج، بهشت، نصرت، پردیس و جمعه‌بازار مجیدیه نیز در نظر گرفته شده است.
قائم مقام ستاد استقبال ازبهار گفت: برای کاهش کمبود پارکینگ و افزایش ظرفیت ها زمین های قابل استفاده برای پارکینگ شن ریزی و آماده شده و با این کار 17هزارو300جای پارک خودرو به ظرفیت قبلی اضافه خواهد شد.
کاظمی به جمع آوری متکدیان با بیان اینکه برخورد با متکدیان یکی از مهمترین برنامه های ما در طول 15 روز ابتدایی بهار است ، افزود: با هماهنگی های انجام شده در این ایام متکدیان جمع آوری می شوند و تا 15فروردین در محل های در نظرگرفته شده نگهداری خواهندشد و برای کودکان متکدی که بیشتر از مهاجران هستند با بهزیستی هماهنگی شده است و با پرداخت هزینه نگهداری، این کودکان دراین ایام در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.
وی افزود: خوشبختانه در کنار پرداخت عیدی پرداخت شده به کارکنان خدمات شهری مصوبه شورای شهر در رابطه با پرداخت پاداش به نیروهای شب‌کار را عملی کرده و پاداش شش ماه ابتدایی سال را به حساب تمامی کارکنان شب‌کار واریز کردیم.
کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا فضایی را برای برگزاری جشن چهارشنبه آخر سال فراهم کرده‌اید گفت: شهرداری هیچ فضا و مکانی را برای برگزاری جشن چهارشنبه آخر سال فراهم نکرده اما در بحث پیشگیری از حادثه با تدبیر صورت گرفته تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی سطح شهر در این روز آماده باش هستند.
وی افزود: بالغ‌بر ۶٠درصد از اعتبارات عمرانی حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در سال جاری به احداث پارک و فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار شهر مشهد اختصاص پیدا کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار