آیت‌الله علم‌الهدی هشدار داد:
امام جمعه مشهد در خطبه های امروز خطاب به صدا و سیما درباره سریال های نوروزی، گفت: با نمایش دادن تجملات، خوردن ها و مرد و زن نامحرم در کنار هم صحبت کردن، چگونه پدافند فرهنگی و احیاء ارزش های دینی و ترویج حجاب لحاظ شده است؟
کد خبر: ۱۹۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 11 March 2016
به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در حرم امام رضا(ع)، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت صدیقه طاهره (س)، گفت:یکی از اولویت‌های مدنظر رهبری، فرهنگی است و فرمودند فرهنگ مصون‌سازی لازم دارد که ما برای نسل جوانمان، باید مصونیت فرهنگی ایجاد کنیم و این نکته را هم تصریح کردند که مصون‌سازی فرهنگی با نوشتن کتاب، مقاله، سخنرانی، موعظه و نصیحت درست نمی‌شود، مصون‌سازی فرهنگی برنامه می‌خواهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اگر کتاب، سخنرانی، موعظه، اندرز، خطبه نماز جمعه، روایت و حدیث گفتن، این اثر ندارد، ما باید با کدام برنامه این مصونیت سازی را انجام دهیم، باید در همه حرکت‌ها و برنامه‌های فرهنگی نظام ما و در همه ابزار هنری و علمی در عرصه فرهنگ، دو کار انجام بگیرد، یکی «پدافند فرهنگی» در کشور صورت بگیرد.
 
وی تاکید کرد: با ناهنجاری‌ها، با جریان‌های ضد فرهنگی و اخلاقی و با حرکت‌هایی که نسل جوان را به فساد غریزه می‌کشاند و نسل جوان را به فساد نفسانیاتش می‌کشاند، باید در قالب برنامه‌های خاص علمی و هنری در عرصه فرهنگ، این پدافند فرهنگی صورت بگیرد.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: باید در تمامی حرکات و برنامه‌های فرهنگی نظام این برنامه باشد و یک پدافند فرهنگی در این زمینه شکل بگیرد و از طرق برنامه‌های فرهنگی و علمی باید این پدافند فرهنگی صورت بگیرد.

آیت الله علم الهدی افزود:  دو روز دیگر، تعطیلات نوروزی است، برنامه‌ها و سریال‌های نوروزی شروع می‌شود، هرچند این تذکر شاید الآن دیر باشد، باید زودتر از این تذکر داده می‌شد، در این سریال‌های نوروزی،‌مسئله پدافند فرهنگی باید در نظر گرفته بشود،‌باید این سریال‌ها پدافند فرهنگی شود، با نمایش دادن تجملات، خوردن‌ها، نشستن‌ها، گپ و شنودها، مرد و زن نامحرم کنار هم باهم صحبت کردن‌ها، این‌که نمی‌شود فقط سربندی مردم را در نظر گرفت.
 
وی افزود: حجاب در جامعه اسلامی ما و در فرهنگ اصیل ما یک ارزش بزرگی است، این ارزش می‌تواند بسیاری از ارزش‌های دیگر را تثبیت کند و باید به وسیله ابزار فرهنگی توسعه یابد و باید با بی حجابی مبارزه کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این باید به‌وسیله ابزار فرهنگی توسعه پیدا کند، باید پدافند بشود بی‌حجابی در کشور و جامعه ما، در این صورت ما مصون‌سازی فرهنگی داریم در غیر این صورت، مصون‌سازی فرهنگی صورت نخواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار