کد خبر: ۱۹۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 12 March 2016

سعید معزی

حضور پر شور و حماسی مردم در انتخابات اخیر با توجه به رد صلاحیت ها موجب حیرانی و امید گشته است . پیروز این رقابت تنها مردم است . این فهم و شعور و تشخیص به هنگام مردم همیشه سیاست مدران را غافل گیر می کند. علت اساسی این غافلگیری، از مردم و بدنه اجتماعی جامعه غفلت می ورزند.

در این میان عده ای نق زدند که شرایط تغییر نمیکند انتخاب شده اند.... این افراد چون مسولیت پذیر نیستند لذا دایما در ذهن افراد عدم حضورا می سرایند. پس باید یاد بگیرند با حضور می توان کشور را در اجرای برنامه هایش به ثبات رساند تا به امنیت و عدالت و آزادی رسید. این انتخابات نشان داد که توسعه سیاسی علی رغم بد خواهان در بدنه اجتماعی گسترش یافته که بیشتر از آن جهت گفته میشود اصلاح طلبان به پیروزی رسیدند.

اما در شهرما نیز این توسعه یافتگی سیاسی را نیز تجربه کردیم برای اینکه افرادی انتخاب شدند که عقبه سیاسی ان چنانی نداشتند و مهمتر اینکه طایفه گرای نسبت به گذشته کمرنگ شده بود . در مناطق سیزده گانه نیروهای فکری و جوان تربیت یافته اند که براساس درک سیاسی خود دست به انتخاب میزنند . اگر مقایسه کنیم با چند سال پیش از این موارد مذکور خبری نبود پس انتخاب افراد ی که پیشینیه سیاسی آن چنانی نداشتند خود موجب خرسندی است البته نفر اول خط قرمز یعنی مردم هنوز توضیح نداده است و مستقل بودن را نیز تعریف نکرده است .

اما رفتار شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان در این برهه در خور توجه و تقدیر است که خود این شورا باید این نواقصی را مرتفع سازد .انتخاب افراد مذکور و استقبال مردم با توجه به آرا ی اخذ شده همان تشخیص به موقع مردم باعث شد که طرفداران اصول گرایان به سبک پایداری نتوانند به مجلس راه یابند. به نظر خوانندگان محترم این نشان توسعه یافتگی سیاسی نیست؟ لازم میدانم تذکری در خصوص رای نیاوردن حجت الاسلام سرداری بگویم که ستاد ضعیفی داشت و از سویی بعضی از عوامل اصلی ستاد مجری برخی از کاندیداها بودند که مامور بودند ایشان را از شورای شهر بیرون کنند و از سویی نگذارند به مجلس راه یابند .و دیگر اینکه سخنرانی های ایشان بیشتر حاشیه بود تا متن .

لذا شورای هماهنگی با توجه به عدم حضور اصلاح طلبان نتیجه خوبی گرفتند اما اغلب اعضای این شورا تحرک کافی به عنوان یک اصلاح طلب دیده نمی شود . می توانستند با حضور در روستاها و بخش ها مردم را در جریان امور بگارند که متاسفانه این کار هم صورت نگرفت.

امیدوارم در مرحله دوم اندکی از جیب و توان خود هزینه بگذا ند و مردم در رای دادن به کاندیدای مورد نظر یاری رسانند که موجب تقویت اعتدال و عقلانیت در کشور گرددکه خود موجب اعتلای کشور است

لازم به یادآوری است که در این دوره از حضور حاج کمال پیرموذن و استاد مالک رضایی در مجلس دهم بی نصیب شدیم. اگر این دو حضور داشتند توسعه سیاسی و اندیشه اعتدال بیش از گذشته تقویت می شد . رفتار آقای مهندس غریبانی را در فرصتی مناسب مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد .


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
سلام جناب معزي - هرچند مطالبتان قابل بحث است ولي فكر نميكنيد گذاشتن پيرموذن و رضائي در يك كفه ترازو ظلمي بزرگ باشد كه در حق استاد مالك رضائي كرده ايد ؟؟؟ يا ميخواهيد در سايه رضا ئي ، حاج كمال را اصلاح طلب جا بزنيد ؟؟؟؟
مرور منصفانه داشته باشيم نظرها تغيير خواهد كرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
با جناب معصوم زاده علیرغم اختلاف فکری و مرامی موافقم-رضایی یک چهره اصلاح طلب با درجه خلوص بالا و ثابت قدم در مرام و مسلک و دانشگاهیست. اما پیرموذن ها...-و اما غریبانی با عملکرد خود و حمایتش از افراد مذکور بویژه حبیب زاده نشان داد که دیگر از گرگ مجلس و پیر سیاست فقط هوچیگریش مانده و بس .که نه محبوبیت گذشته رو دارد و نه خرد سیاستمدار جا افتاده-بزرگی و بزرگ بودن سعه صدر و هزینه میخواهد
اقادايي
|
-
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
متاسفانه اقاي پيرموذن كم فروشي كردند و تا لحظه اخر به دنبال تاييد صلاحيت خود بودند و يكي از عوامل شكست اقاي سرداري، كم تحركي ايشان بود كه فقط به حمايت لفظي بسنده كردند. البته عده اي از اعضاي شوراي هماهنگي اصلاح طلبان با انتشاز بيانيه عدم حمايت، در حق اصلاح طلبان جفا كردند و اگر تحرك به موقع گروههاي 13 گانه اصلاح طلب نبود الان شاهد پيروزي كانديداهاي پايداري بوديم!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار