شهردار نیر خبر داد:
شهردار نیر گفت: بیش از 10 تن زباله در منطقه گردشگری و تفریحی بولاغلار و نوالار این شهرستان جمع آوری و از منطقه خارج شد.
کد خبر: ۱۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 07 April 2015
به گزارش ایرنا، صاحبعلی رام افزود: طرح پاکسازی منطقه گردشگری بولاخلار ونوالار با توزیع پنج هزار کیسه زباله ، دستکش و همکاری دوستداران طبیعت انجام شد.

وی گفت: 20 دوستدار طبیعت کار پاکسازی این منطقه گردشگری را برعهده داشتند.

رام اظهار کرد: وجود زباله ها ، رها سازی ظروف پلاستیکی و مواد غیر قابل تجزیه در طبیعت علاوه بر تخریب طبیعت ، سلامت انسان ها را نیز تهدید خواهد کرد.

وی با اشاره به این که منطقه سیاحتی بولاغلار یکی از قطب های مهم گردشگری استان محسوب می شود افزود: دقت نکردن در پاکسازی و اهمیت ندادن به محیط زیست مناطق گردشگری خسارت جبران ناپذیری برای آینده این مناطق بکر طبیعی خواهد داشت.

منطقه بولاغلار نیر در شمال غرب شهر نیر و به فاصله 300 متری خارج از محدوده آن و در مختصات جغرافیایی 37 درجه و 38 دقیقه تا 38 درجه و 7 دقیقه عرض شمالی و 48 درجه و 4 دقیقه تا 48 درجه و 20 دقیقه شرقی قرار دارد.

بولاغلار مجموعه ای از چشمه های متعدد بادبی بالا در یک محدوده نه چندان وسیع قرار دارد.

آب تمام چشمه ها در مسیر کوتاهی به یکدیگر پیوسته و از طریق نیر چای (رودخانه آغلاغان) که از شهر نیر می گذرد به بالیخلوچای تخلیه می شود ، این محدوده به سبب نزدیکی به شهر نیر یکی از نقاط بالقوه برای توسعه گردشگری در شهر نیر است.

مساحت منطقه 285 کیلومتر مربع دارد که در حدود یک پنجم مساحت نیر را شکل می دهد.

گیاه 'بولاغ اوتی' و جنبه درمانی آن ، آب سرد زلال معدنی با بولاغلار مجموعه ای از چشمه هایی است که در فاصله بسیار کمی از محدوده شهر نیر به عنوان فضای پیک نیک خانوادگی مورد استفاده مسافران و شهروندان قرار می گیرد.

عبور جاده بین شهری اردبیل ، تبریز از کنار تفرجگاه بولاغلار بر اهمیت آن به عنوان یک فضای تفرجگاهی می افزاید.

شهرستان نیر در 35 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار