کد خبر: ۲۰۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 03 April 2016
به گزارش «تابناک یزد»، ورزشگاه‌های خزعلی رضوانشهر و 22‌بهمن اشکذر در سال گذشته بارها طعم عطش ناشی از قطعی مکرر آب به دلیل بدهی را چشیدند تا مسئولان به فکر آبیاری چمن این ورزشگاه‌ها با آب غیرشرب بیفتند و این موضوع را دنبال کنند.
شهرستان اشکذر، بالاترین سرانه فضاهای ورزشی استان را دارد هرچند که 2 ورزشگاه خزعلی رضوانشهر و 22 بهمن اشکذر تنها زمین‌های چمن این شهرستان محسوب می‌شوند. بدهی 70 میلیون تومانی قبض آب این ورزشگاه‌ها باعث شده است که در بازه‌های زمانی متفاوتی، شاهد قطع آب ورزشگاه و ایجاد اختلال در تمرین تیم‌ها باشیم.
قطعی آب به حدی بوده است که چمن‌های این ورزشگاه‌ها در حسرت آبیاری مناسب، زرد رنگ شده است و ادامه آبیاری با آب شرب نیز دیگر برای این ورزشگاه‌ها مقرون به صرفه نیست.

بدهی 70 میلیونی قبض آب ورزشگاه‌ها
مدیر ورزش و جوانان شهرستان اشکذر با تایید صحت قطع مکرر آب ورزشگاه‌ها به دلیل بدهی سنگین قبوض آب، می‌گوید: هر چند با پرداخت بخشی از قبوض آب مصرفی این ورزشگاه‌ها، جریان آب دوباره متصل شده است اما احتمال قطعی‌های دوباره دور از انتظار نیست.
«عباس دشت‌آبادی» ادامه می‌دهد: طولانی‌ترین دوره قطع آب این ورزشگاه‌ها 20 تا 25 روز بوده است در حالی که با آبیاری‌های اخیر چمن‌های زرد شده ورزشگاه‌ها دوباره سبز شده است.
وی با بیان این‌که مالکیت این ورزشگاه‌ها به عهده اداره کل ورزش و جوانان استان است، می‌گوید: بدهی‌های آب این ورزشگاه‌ها هیچ گاه به طور کامل پرداخت نشده است و اداره ورزش و جوانان اشکذر باید 70 میلیون تومان برای تسویه این بدهی پرداخت کند.
این مسئول ادامه می‌دهد: مالکیت این ورزشگاه‌ها به عهده اداره کل ورزش و جوانان استان است. در طول سا‌ل‌هایی که مدیریت فضاهای ورزشی با مزایده به بخش خصوصی واگذار شده است، بخش خصوصی برای فعالیت در این 2 ورزشگاه مشتاق نبوده است و همچنان به صورت دولتی اداره می‌شود.
دشت‌آبادی اظهار می‌کند: اداره مجموعه برای مدتی به هیات فوتبال واگذار شد. با توجه به این‌که هیات فوتبال از محل مدیریت آن درآمدی نداشت، این ورزشگاه‌ها همچنان تحت مدیریت دولت است.
وی می‌گوید: متاسفانه تیم‌های ورزشی که از این 2 ورزشگاه استفاده می‌کنند، حاضرند برای تیم هزینه کنند اما حاضر نیستند برای زمین چمنی که تیم‌هایشان برای تمرین نیاز دارند، 5 میلیون تومان هزینه کنند. از این رو این ورزشگاه هیچ درآمدی برای پرداخت هزینه‌ها نداشته است.
مدیر ورزش و جوانان اشکذر می‌افزاید: در هر حال، این 2 ورزشگاه به دلیل استفاده از سوی تیم‌های ورزشی و پرداخت نکردن هزینه‌ها، بدهی سنگینی برای آب مصرفی در بخش‌ آبیاری چمن و سایر مصارف دارد که از محل آب شهری تامین می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: بدهی 70‌میلیون تومانی آب 2‌ورزشگاه اشکذر از دوره‌های قبل به جای مانده که هر بار موجب قطع آب ورزشگاه‌ها شده به طوری که طولانی‌ترین دوره قطع آب 20 تا 25 روز به طول انجامیده است.
دشت‌آبادی می‌افزاید: هر بار بعد از قطع آب، بخشی از بدهی پرداخت شده و آب مجددا وصل شده است اما لازم است که این بدهی با همکاری مسئولان استان و شهرستان تسویه شود تا روند قطع شدن آب ادامه نیابد.
وی درباره خشک شدن چمن ورزشگاه‌ها نیز می‌گوید: البته چمن این ورزشگاه‌ها از نوعی نیست که همه سال سبز باشد اما با آبیاری که به تازگی انجام شده مشکل تا حدی برطرف شده است.

استفاده از آب خام برای آبیاری چمن ورزشگاه‌‌ها
مدیر ورزش و جوانان شهرستان اشکذر می‌افزاید: با توجه به روند مصرف آب برای آبیاری چمن‌ ورزشگاه‌های اشکذر، بهره برداری از آب خام برای آبیاری فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه می‌دهد: آب غیرشرب از مقابل ورزشگاه 22 بهمن اشکذر عبور کرده است اما برای آبیاری چمن ورزشگاه خزعلی رضوانشهر لازم است که خط انتقالی به طول 400 متر شبکه آب غیرشرب اجرا شود.
دشت‌آبادی همچنین با اشاره به ضرورت واگذاری بهره‌برداری این 2 ورزشگاه به بخش‌خصوصی، اظهار می‌کند: این ورزشگاه‌ها دارای سالن‌های ورزشی هستند. از این رو بعد از اتصال به شبکه آب غیرشرب، سالن‌ها و زمین‌های چمن با یکدیگر به مزایده گذاشته خواهد شد.
وی با بیان این‌که این ورزشگاه‌ها، تنها ورزشگاه‌های شهرستان هستند، می‌گوید: شهرستان اشکذر بالاترین سرانه فضاهای ورزشی استان را دارد اما آنچه قابل توجه است این فضاها فاقد تجهیزات و امکانات مورد نیاز ورزشکاران هستند و عملا همه ظرفیت آنها مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد.
مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان اشکذر بیان می‌کند: کف‌پوش بسیاری از این فضاهای ورزشی فرسوده شده و برخی از این فضاها فاقد امکانات و تجهیزات ورزشی از جمله تشک و وسایل بدنسازی است.
وی می‌گوید: بخشی از فضاهای ورزشی شهرستان هم در روستاها قرار دارد که مدیریت آنها در اختیار دهیاری است و هیچ هزینه‌ای برای استفاده از آنها از روستاییان دریافت نمی‌شود. به این ترتیب بالا بودن سرانه ورزشی شهرستان، درآمدی برای اداره ورزش و جوانان اشکذر ایجاد نمی‌کند.

مدیریت مصرف آب در ورزشگاه‌ها
فرماندار اشکذر هم با تایید مشکل قطع مکرر آب شبکه شرب 2 ورزشگاه شهرستان اشکذر با اشاره به وصل مجدد آب شبکه، تاکید می‌کند: به هر حال اداره تربیت بدنی شهرستان باید بدهی آب را به شرکت آب و فاضلاب روستایی پرداخت کند.
«محمدعلی شاه حسینی» می‌گوید: البته در سال جاری بسیاری از اداره‌های دولتی برای پرداخت هزینه‌ها به دلیل کمبود اعتبار با مشکل مواجه شدند که امیدواریم با بهتر شدن شرایط، این وضعیت نیز بهتر شود. وی می‌افزاید: مهم‌ترین اقدام برای کاهش هزینه‌های این 2 ورزشگاه، اتصال آنها به شبکه آب خام مناسب برای آبیاری فضای سبز است. به این ترتیب خود به خود هزینه آب مصرفی کاهش می‌یابد./همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار