به گزارش تابناک سمنان،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از اسکان ۶۰ هزار و ۸۱۸ نفر در بقاع متبرکه سطح استان در طرح آرامش بهاری خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 04 April 2016
حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه استان سمنان و پیش از آغاز آن با تشکیل جلسات متعدد در ستاد اداره کل اوقاف و امور خیریه تمهیدات لازم برای اسکان زائران در جوار بقاع متبرکه پیش بینی و به بقاع متبرکه مجری طرح ابلاغ شد.

وی افزود: هیئت امنای بقاع متبرکه نیز در طول مدت اجرای طرح در راستای اجرای طرح آرامش بهاری بر اساس موارد اعلام شده نسبت به اسکان مراجعان اقدام کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان مامن و پناهگاه مردم است و با برنامه ریزی های صورت گرفته در این اداره کل، تلاش داریم فضایی مناسب از نظر سخت افزاری و نرم افزاری برای استفاده زائران فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در طول سال و در مناسبت های مختلف برنامه های فرهنگی متناسب با ایام در حال برگزاری است و مردم ولایتمدار استان استقبال خوبی از برنامه های فرهنگی بقاع متبرکه دارند.

واحدی با اشاره به وجود برخی از بقاع متبرکه استان در مسیر مسافران و زائران علی ابن موسی الرضا(ع) گفت: یکی از برنامه های در دست پیگیری در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در بقاع متبرکه واقع در مسیر زائران حرم امام رضا(ع) طرح میقات الرضا است که با جدیت در حال پیگیری آن هستیم.

۲ میلیون نفر بار زائر در طرح آرامش بهاری استان سمنان شرکت کردند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان هم در این گفتگو گفت: بیش از یک میلیون و نهصد و پنجاه هزار نفر بار زائر در طرح نوروزی آرامش بهاری این اداره کل شرکت کردند.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد اظهار کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری امسال در ۴۱ بقعه متبرکه و امامزاده در سطح استان اجرا شد و شاهد استقبال خوب مردم و مسئولین استان از این طرح بودیم.

وی تصریح کرد: همزمان با آغاز اجرای طرح تمهیدات لازم برای اسکان زائران در جوار بقاع متبرکه پیش بینی شد و هر شب شمار زیادی از زائران در جوار بقاع متبرکه و حسینیه ها اسکان داده شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین از اجرای ویژه برنامه تحویل سال نو در جوار ۴۱ بقعه متبرکه استان خبر داد و عنوان کرد: حدود ۴۵ هزار نفر از مردم ایران اسلامی، سال جدید خود را در جوار بقاع متبرکه استان سمنان آغاز کردند.

وی افزود: اقامه نماز جماعت، قرائت ادعیه، پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی خیمه های معرفت، برگزاری ویژه برنامه ولادت حضرت زهرا(س)، بر پایی جشن روز جمهوری اسلامی و پذیرایی از زائران در روز طبیعت در بقاع متبرکه واقع در مناطق خوش آب و هوا از برنامه هایی است که در طرح آرامش بهاری اجرا شد.

طرح آرامش بهاری یکی از برنامه‌های شاخص فرهنگی است که طی سال‌های اخیر ویژه تعطیلات نوروز توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، همزمان با سایر استان‌ها برگزار شد و امسال برای ششمین سال از ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۴ آغازشد و تا ۱۴ فروردین‌ماه ادامه داشت.


منبع:مرآت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار