دبیر هیئت بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی گفت: هیچ اسپانسری به سراغ این رشته نمی‌آید چرا که پخش تلویزیونی آن وجود ندارد و اعطای آن می‌تواند وضعیت این رشته را بهبود بخشد.
کد خبر: ۲۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 09 April 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی وحید اثنی عشری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه هم اکنون مسابقات کشوری اسنوکر و مسابقات EIGHT BALL در اراک از تاریخ 22 تا 29 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و دیگر اینکه تاکنون تقویمی از سوی فدراسیون ارائه نشده به همین دلیل برنامه ریزی‌های هیئت بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی نیز تنها به سه ماه نخست سال مرتبط می‌شود.

دبیر هیئت بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی افزود: شروع مسابقات دور برگشت بولینگ استانی در اویل اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که در همین راستا سه باشگاه بولینگ در شهر مقدس مشهد و خراسان رضوی وجود دارد که بر همین مبنا 40 باشگاه بیلیارد مجوزدار در شهر مشهد و 15 باشگاه بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

اثنی عشری گفت: هم اکنون 70 باشگاه بولینگ و بیلیارد در خراسان رضوی فعال است اما متاسفانه چندین سال است که دیگر از سوی فدراسیون نه کمک‌های مالی اختصاص داده می‌شود و نه تجهیزاتی در اختیار هیئت بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی قرار می‌گیرد اما خوشبختانه سال گذشته مبلغی حدود سه میلیون تومان به حساب هیئت از سوی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اختصاص داده شد.

وی به وضعیت مالی و اسپانسر تیم بولینگ و بیلیارد در استان اشاره و گفت: هم اکنون مسابقاتی که برگزار می‌شود اغلب در باشگاه‌ها برگزار و در غیر این صورت با اجاره کردن مکانی نیز مسابقاتی نیز برگزار می‌شود و این در حالی است که هیچ اسپانسری به سراغ این رشته نمی‌آید چرا که پخش تلویزیونی آن وجود ندارد.

دبیر هیئت بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی با بیان اینکه برای پخش تلویزیونی این مسابقات از سوی فدراسیون قول‌هایی داده شده گفت: با توجه به اینکه از ابتدا خرداد ماه به مدت هفت روز مسابقات اسنوکر آسیایی در کیش برگزار شود فدراسیون قول‌هایی جهت پخش تلویزیونی این مسابقات را داده است که امیدواریم این مهم محقق شود.

اثنی عشری بیان کرد: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه استعدادیابی صورت گرفته اما این استعدادیابی نیز به صورت خصوصی و با همکاری بخش‌های خصوصی بوده اما در همین حال نیز تفاهم نامه‌هایی جهت منعقد شدن با آموزش و پرورش آماده شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون مسابقاتی در خود شهرستان‌ها برگزار می‌شود و در این میان بسیاری از شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌های کاشمر، تربت حیدریه، تربت جام و چناران فعال و در این مسابقات نیز شرکت می‌کنند که بر همین مبنا نیز به طور قطع امسال کلاس‌های داوری و مربی‌گری در هیئت بولینگ و بیلیارد برگزار می‌‌شود.

دبیر هیئت بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی به وضعیت تیم بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی در کشور اشاره و بیان کرد: هم اکنون در خراسان رضوی 10 شهرستان در زمینه بولینگ و بیلیارد نیز فعال هستند که در همین راستا دو نفر آقا از رشته بولینگ و دو نفر دیگر از رشته بیلیارد در تیم ملی حضور دارند و این در حالی است که وضعیت بانوان خراسانی در تیم ملی بسیار خوب و در رشته بیلیارد ضعیف است.

اثنی عشری گفت: هم اکنون در تیم ملی بانوان بولینگ، نفر اول بانوان کشوری از خراسان رضوی و مربی تیم ملی ناشنوایان بانوان نیز مشهدی است اما می‌توان یکی از علل ضعف تیم بانوان در رشته بیلیارد را عدم وجود امکانات و زیر ساخت‌های لازم دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار