رئيس گروه پيش بيني اداره كل هواشناسي ايلام از ورود سامانه بارشي جديد از اواخر روز يكشنبه هفته جاري (فردا) به آسمان اين استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 09 April 2016

رئيس گروه پيش بيني اداره كل هواشناسي ايلام از ورود سامانه بارشي جديد از اواخر روز يكشنبه هفته جاري (فردا) به آسمان اين استان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛مجتبي ميهن پرست اظهار كرد: اين سيستم بارشي از روز دوشنبه هفته جاري تقويت مي شود و تا اواخر هفته نيز به صورت رگبار باران و رعد و برق و در پاره اي از نقاط احتمال بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شديد تا شديد وجود دارد.
وي افزود: با توجه به پتانسيل بارشي اين سامانه و رگباري بودن آن احتمال آبگرفتگي در سطح معابر و اختلال در تردد عبران پياده و وسايل نقليه از روز دوشنبه اين هفته دور از انتظار نيست.
ميهن پرست همچنين از احتمال بروز پديده گرد و غبار در برخي مناطق استان و كاهش دماي استان بين چهار تا هشت درجه نسبت به امروز خبر داد و يادآور شد: در صورت هر گونه تغيير در وضعيت سامانه اخطار و اطلاعيه هاي لازم صادر مي شود.
بيشترين بارش باران در استان متعلق به اركواز ملكشاهي است كه از اول مهر سال گذشته تا 10 فروردين سال جاري يك هزار و 16 ميلي متر بارش داشته كه نسبت به ميانگين مدت مشابه سال قبل تر 156 درصد و ميانگين بلند مدت 108 درصد رشد داشته است.
كمترين ميزان رشد بارندگي نسبت به ميانگين سال گذشته نيز متعلق به مهران با 93 درصد رشد و كمترين ميزان رشد نسبت به ميانگين بلند مدت با 50 درصد متعلق به سرابله است.
شهر ايلام هم با 819.8 ميليمتر بارندگي از اول مهر سال گذشته تا 10 فروردين سال جاري، 137 درصد نسبت به ميانگين سال قبل تر و 74 درصد نسبت به ميانگين بلند مدت افزايش بارندگي داشته است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار