کد خبر: ۲۰۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 10 April 2016

به گزارش تابناک یزد، مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی و ارتقای بینش عمومی در راستای شناخت راه‌های پیشگیری از دیابت، گفت: مدرسه خانوادگی دیابت در یزد دایر می‌شود.


دکتر «سیدمحمد رضا آقایی» با اشاره به ضرورت ایجاد بستر مناسب برای آموزش عمومی اقشار مختلف جامعه در راستای آشنایی با بیماری دیابت، اظهار کرد: تعیین رفتار و برنامه‌ریزی برای اجرای رفتار مناسب غذایی ‌توسط خانواده‌ها، ‌مهم‌ترین عامل پیشگیری از شیوع بیماری دیابت است.

وی راه‌اندازی مدرسه دیابت را از برنامه‌های شاخص هفته سلامت در یزد‌ دانست و گفت: هم‌زمان با آغاز هفته سلامت،‌ از اول اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته تمام افراد خانواده‌هایی که به فکر سلامت و آگاهی از وضعیت جسمی خود هستند، در مرکز دیابت یزد برای شرکت در مدرسه خانوادگی دیابت ثبت‌نام می‌شوند.

مدیر مرکز تحقیقات درمانی دیابت یزد آموزش راه‌های پیشگیری و درمان را از اهداف راه‌اندازی مدرسه خانوادگی دیابت در یزد برشمرد و افزود: تدوین برنامه آموزشی مبانی دیابت و تداوم برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در راستای آشنایی بیشتر با راهکارهای پیشگیری از دیابت از ویژگی‌های مدرسه خانوادگی دیابت در یزد است.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای دانش راهکارهای تضمین سلامت در خانواده‌ها، تصریح کرد: ارائه فرم‌های خوداظهاری با هدف دسته‌بندی خانواده‌ها براساس مشکلات تغذیه‌ای و تجزیه و تحلیل مشکلات آنها با هدف برطرف کردن و کاهش آسیب‌های غذایی،‌ از دیگر اقدامات آموزشی و حمایتی مدرسه خانوادگی دیابت است.

دکتر آقایی با اشاره به ارائه آمار فراوان دیابت در میان اقشار مختلف جامعه در استان یزد خاطرنشان کرد: سنجش سلامت خانواده‌، برگزاری دوره‌های آموزشی روانشناسی مثبت، مدیریت خشم، مدیریت استرس،‌ غربالگری، تحرک بدنی سالم و آشپزی سالم به افراد خانواده، از دیگر برنامه‌های تدوین شده در مدرسه خانوادگی دیابت یزد است.

این مسئول ارائه بسته‌های آموزشی، برگزاری اردوهای تفریحی و انجام مشاوره‌های رایگان را از تسهیلات ویژه خانواده‌های برگزیده مرحله پایانی دوره مدرسه خانوادگی دیابت دانست و خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی عمومی نقش مهمی در کاهش و پیشگیری از بیماری دیابت در جامعه ایفا می‌کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار