اختصاصی تابناک
مزار شهید ولی الله چراغچی امروز همزمان با زادروز فرخنده حضرت رهرا(س) و امام خمینی(ره) در بهشت رضای مشهد میزبان جمع زیادی از مردم و تعدادی از همرزمان و اعضای خانواده این شهید بود.
کد خبر: ۲۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 10 April 2015
سی امین سالگرد شهید چراغچی در بهشت رضای مشهد برگزار شد
به گزارش تابناک از مشهد ، سنگ مزار شهید چراغچی، امروز همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) با گل‌هایی زیبا مزین بود و به صرف شیرینی و عطر گلهای بهاری، میزبان جمع زیادی از زائران قطعه شهدای بهشت رضای مشهد شده بود که پس از برگزاری آیین دعای ندبه و استماع خاطرات دو تن از همرزمان این شهید، عهدی دیگرباره بستند با شهدا.

سی امین سالگرد شهید چراغچی در بهشت رضای مشهد برگزار شد

بنابراین گزارش آیین گرامیداشت یاد و نام شهید چراغچی ، قائم مقام فرمانده لشگر 5 نصر در دوره ای از هنگامه دفاع مقدس ، امروز به امید رهروی راهش در مشهد درحالی برگزار شد که هنوز جمله معروف این شهید سرافراز دفاع مقدس را بسیاری به خاطر داشتند که به شوخی می‌گفت : « بچه ها ولی را یاری کنید ...»
و امروز محمود باقرزاده از فرماندهان دفاع مقدس مهمترین ویژگی این شهید را به عنوان چراغ راه دیگران در ولایت پذیری حقیقی او دانست که در سخت ترین محورها و جایی که شاید هیچ فرمانده ای حاضر به ورود به کارزار نبود چراغچی مرد معرکه و در میانه میدان بود و برایش مهم نبود که بعدها چه می شود و پشت سرش چه می گویند که البته همین هم از دلایل غربت او بود.
همچنین سید هاشم موسوی ، از همرزمان شهید چراغچی و فرماندهان جنگ تحمیلی نیز گفت : فقط گفتن خاطره های احساسی و معنوی فردی از شهدا مانند سوز زیارت و اشک ریختن در حرم امام رضا (ع) و نماز شب خواندن کافی نیست که گرچه اینها همه بود اما وارستگی شهدا بیش از اینهاست که باعث شده امروز بهترین اسوه ها برای نسل جوان ما باشند.
وی افزود : شهید چراغچی وقتی دایی اش از کانادا آمده بود و می خواست او را هم همراه خودش برای ادامه تحصیل ببرد تا دکترا بگیرد به اصرار مادرش حاضر به دیدار با دایی محترمش شد و ضمن رعایت احترام مادر و ایشان پیشنهاد دایی را نپذیرفته بود تا بتواند در رکاب امام باشد و در خط ولایت بماند.
این آیین معنوی به اهتمام جامعه الحسین (ع) رزمندگان ، خانواده شهید و فرهنگسرای پایداری شهرداری مشهد و همکاری جمعی از دوستان ولی الله چراغچی بر سر مزارش برپا گردید.
گفتنی است در آغاز مراسم امروز که صدها نفر حضور داشتند دعای ندبه توسط جواد مشکی باف قرائت شد و سپس صرف صبحانه و حضور در محفل انس با شهدا با بیان خاطره هایی از شهید چراغچی برگزار شد و در خاتمه نیز حاضران بر سر مزار شهید چراغچی حاضر شدند و آقایان بانصری (دکلمه خوان و مجری) و مهماندوست ( خواننده ) نیز به اجرای برنامه پرداختند.
سی امین سالگرد شهید چراغچی در بهشت رضای مشهد برگزار شد

سی امین سالگرد شهید چراغچی در بهشت رضای مشهد برگزار شد

سی امین سالگرد شهید چراغچی در بهشت رضای مشهد برگزار شد

برچسب ها: شهید چراغچی ، مشهد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
سلام
ب جز همرزمان شهید چراغچی مسولین هم در این مراسم شرکت داشتن د؟
در پیش خبرتون ب حضور سردار قاآنی و مسولین انتظامی و بنیاد شهید اشاره کرده بودی د اما ظاهرا فقط در حد تولی د پیش خبر بوده.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار