کارگاه آموزش فیلمنامه نویسی با حضور استاد محمد گذرآبادی مترجم و مدرس سینما با عنوان «با هم فیلمنامه بنویسیم» در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۲۱۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 11 April 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:محمدحسین شاکری زاده شیرازی گفت: کارگاه آموزشی «با هم فیلمنامه بنویسیم» روزهاییکم تا سوم اردیبهشت ماه امسال به هدایت محمد گذر آبادی، کارشناس ارشد سینما ،نویسنده و مترجم که در کارنامه خود چهار عنوان کتاب تالیفی و ترجمه دارد برگزار می شود.

مدیر اجرایی کارگاه «با هم فیلمنامه بنویسیم» در شیرازگفت: استاد محمد گذرآبادی مولف نخستین فرهنگ تخصصی واژگان و اصطلاحات فیلمنامه نویسی است و ترجمه بیش از ٤٠ عنوان کتاب در زمینه های سینما ، تلویزیون ، ادبیات ، ارتباطات ، روانشناسی و ... را در کارنامه خود دارد.

شاکری زاده ادامه داد: وی همچنین با داشتن سابقه برگزاری سمینارهای تخصصی در زمینه آموزش فنون فیلمنامه نویسی در بنیاد سینمایی فارابی ، مدرس فیلمنامه نویسی دانشگاه سوره و دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.

آموزش از ایده تا طرح چهارصفحه ای

وی به دریافت سه قلم زرین به عنوان بهترین مترجم سال ، برگزیده کتاب فصل – خانه کتاب و مترجم برگزیده سینما از سوی کانون فیلمنامه نویسان خانه ی سینما  به عنوان تنها بخشی از افتخارات هنری این نویسنده و مترجم آثار سینمایی اشاره کرد و گفت: در جریان کارگاه آموزشی «با هم فیلمنامه بنویسیم» در روز نخست «تبدیل ایده به پیش فرض» مطرح می شود، روز دوم به «تبدیل پیش فرض به سیناپس یک صفحه ای» اختصاص می یابد و «تبدیل سیناپس به طرح چهار صفحه ای» موضوع روز سوم و پایانی کارگاه است.

مدیر اجرایی این کارگاه اموزشی هدف از برگزاری دوره آموزشی مذکور سه روزه را استفاده از توانمندی های اساتید مطرح کشوری در حوزه فیلم و سینما و شناخت منابع و کتابهای مختلف در حوزه فیلمسازی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در حوزه نگارش کتاب‌های سینمایی، خیلی عقب هستیم و تألیف در این حوزه بسیار کم است؛ با این حال به نظرم با توجه به حضور قشر تحصیل کرده و کتاب‌خوان در سینما، این روزها هر کتابی که حرفی برای گفتن داشته باشد، مخاطبان خود را پیدا می‌کند. که در این راستا استاد گذر آبادی بیش از ۴۰ عنوان کتاب تالیف و یا ترجمه کرده اند.

شاکری زاده با بیان اینکه در سال گذشته دو عنوان کارگاه در شیراز به علاقه مندان هنر ارایه شد، اعلام کرد: در این کارگاه ها برای نخستین بار در شیراز بر موضوع «ویدئوآرت» و «فن بیان» تکیه شد که با حضور استادانی نظیر فرشته عالمشاه و شاهین شرافتی برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار