مسئول امور مساجد اداره كل تبليغات اسلامي استان فارس گفت: سال گذشته 100 هزار نفر از مردم اين استان در آيين معنوي اعتكاف شركت كردند كه امسال با توجه به شرايط زماني ايام اعتكاف، پيش‌ بيني مي‌شود كه اين رقم افزايش يابد.
کد خبر: ۲۱۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 13 April 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:حسين كريمي، عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در شيراز بيان كرد: امسال براي بيست و يكمين سال متوالي، آيين معنوي اعتكاف در استان فارس برگزار مي شود و بيش از 500 مسجد در اين استان ميزبان معتكفان خواهند بود.
وي افزود: از اين تعداد بيش از 50 مسجد در شهر شيراز برگزار كننده آيين معنوي اعتكاف امسال است و بر اساس پيش بيني ها، مساجد شهر شيراز ميزبان افزون بر 50 هزار نفر از معتكفان خواهند بود.
كريمي با اشاره به اينكه هنوز ثبت نام معتكفان ادامه دارد، اظهار داشت: هم اينك ظرفيت برخي از مساجد شهر شيراز از جمله مسجد جامع عتيق و وكيل براي حضور معتكفان تكميل شده است اما در مساجدي كه هنوز ظرفيت آنها كامل نشده، ثبت نام براي اعتكاف ادامه دارد.
كريمي ادامه داد: برنامه هايي از جمله سخنراني، جلسه پرسش و پاسخ ديني، مراسم زيارت عاشورا، قرائت قرآن كريم و ادعيه، برگزاري دعاي ام داوود، برپايي محافل انس با قرآن و كرسي هاي تلاوت قرآن كريم با اعزام حدود 100 قاري به نقاط مختلف استان، مرثيه سرايي و برپايي نماز جماعت براي آيين معنوي اعتكاف در نظر گرفته شده است.
كريمي با بيان اينكه فارس در آمار معتكفان جزو سه استان برتر كشور است، گفت: بيش از 70 درصد معتكفان استان فارس در سنين 15 تا 30 سال قرار دارند و با استناد به افرادي كه نام نويسي كرده اند 60 درصد از معتكفان اين استان را خواهران تشكيل مي دهند.
مجري طرح اعتكاف و مسئول هيات محمدي شيراز نيز در اين نشست گفت: امسال آيين معنوي اعتكاف توسط اين هيات در 53 مسجد در شهر شيراز برپا مي شود.
عباس علي خاقاني بيان كرد: اين هيات علاوه بر برگزاري آيين معنوي اعتكاف در مساجد شهر شيراز، اين آيين را در برخي از مساجد شهرستان هاي فارس از جمله سروستان، فيروزآباد، جهرم و كوار نيز پشتيباني مي كند.
او ادامه داد: هيات محمدي بيش از 21 سال است كه آيين معنوي اعتكاف را برگزار مي كند و در سال 94 اين مراسم را با حضور 16 هزار نفر معتكف در مساجد شيراز برگزار كرد.
وي افزود: پيش بيني مي كنيم در آيين معنوي اعتكاف امسال حدود 20 هزار نفر در مساجد شهر شيراز زير پوشش هيات محمدي معتكف شوند.
خاقاني با بيان اينكه عمده آيين اعتكاف امسال اين هيات در دو مسجد جامع عتيق ويژه خواهران و مسجد وكيل ويژه برادران برگزار مي شود، اظهارداشت: تاكنون ظرفيت پنج هزار نفري مسجد جامع عتيق تكميل شده است.
هرساله از سيزدهم تا پانزدهم ماه رجب آيين معنوي و مذهبي اعتكاف با حضور اقشار مختلف مردم اعم از زنان و مردان در مساجد، حسينيه ها و بقاع متبركه كشور برگزار مي شود.
در اين آيين كساني كه معتكف مي شوند، به انجام عبادت و گرفتن روزه در مساجد اقدام مي كنند و در روزهاي اعتكاف مگر در مواقع ضروري، از مسجد خارج نمي شوند.
آيين معنوي اعتكاف امسال در روزهاي سوم تا پنجم ارديبهشت 95 در سراسر كشور برگزار مي شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار