به گزارش «تابناک یزد»، محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سفر وزیر بهداشت در هفته سلامت به استان یزد، گفت: گردهمایی بزرگ و مردمی غلبه بر دیابت در یزد برگزار می‌‍‌شود.میرجلیلی آموزش تغییر سبک زندگی و تغذیه نامناسب را از دیگر اهداف نظام سلامت در استان یزد دانست وافزود: به طور میانگین بیش از 17 درصد جمعیت بالای 20 سال استان یزد دیابتی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سفر وزیر بهداشت به استان یزد در هفته سلامت، گفت: افتتاح 700 مدرسه حامی پیشگیری از دیابت و اعطای لوح تقدیر به فعالان پیشگیری از شیوع دیابت از جمله برنامه‎‎های وزیر بهداشت در یزد است.

میرجلیلی برگزاری همایش پیاده‌روری با هدف ترویج فرهنگ سبک زندگی سالم و ضرورت تحرک بدنی بین اقشار مختلف جامعه، برگزاری همایش ملی سلامت، برگزاری همایش خیرین سلامت در بیمارستان شهید صدوقی، گردهمایی بزرگ و مردمی غلبه بر دیابت و رونمایی از تندیس غلبه بر دیابت از دیگر برنامه‌های وزیر بهدشت، درمان و آموزش پزشکی در استان است.

وی افزود: آگاه‌‌سازی عمومی در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی از جمله مهمترین اهداف دانشگاه علوم پزشکی در هفته سلامت است.