نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش وجوانان در واگذاری سرخابی‌ها گفت:برای پرسپولیس خریداری اعلام آمادگی کرده است اما استقلال هنوز مشتری ندارد ضمن اینکه به زودی تغییراتی درهیئت مدیره آنها صورت میگیرد.
کد خبر: ۲۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 12 April 2015
به گزارش تابناک یزد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیررضا خادم درباره واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی افزود: روزهای پایانی سال گذشته شورای واگذاری استقلال و پرسپولیس با حضور سه وزیر ورزش،‌ اقتصاد و دادگستری، نمایندگان مجلس و تعدادی دیگر که عضو این شورا هستند برگزار شد و این گروه به این نتیجه رسید که اوایل اردیبهشت 94 مرحله سوم واگذاری انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به وضع دو مزایده قبلی این بار تصمیم بر این شد تا شرایط بهتری برای خریداران این دو باشگاه در نظر گرفته شود. 

خادم گفت: مبلغ همان 290 میلیارد باقی ماند اما پرداختی 40 درصد ابتدا به 25 درصد کاهش پیدا کرد و حتی پس از آن به 20 درصد رسید. 
وی افزود: تمام بدهی‌ها و مسائل حقوقی این دو باشگاه نیز در اختیار دولت است و خریدار مبلغی را که می‌پردازد برای برند دو باشگاه و همچنین دو ساختمان است که تحویل می‌گیرد بنابراین خریدار به بدهی چند 10 میلیاردی کاری ندارد.
نماینده وزیر ورزش درباره اخباری که در خصوص تغییرات هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر منتشر شده است گفت: نخستین بار دولت هیچ کمک مالی به این باشگاه نکرد و این باشگاه از راه هایی دیگر منابع مالی خود را تأمین کرد و اگر اکنون بحث خصوصی‌سازی مطرح می‌شود به این دلیل است که بودجه دولتی برای این دو تیم صرف نشود. 

وی افزود: در باشگاه پرسپولیس تغییراتی را در حامیان مالی خواهیم داشت که به زودی آن را اعلام می‌کنیم و اگر با حامیان مالی به نتیجه برسیم حضور آنها در هیئت مدیره کمک خواهد کرد بنابراین در پرسپولیس یکی دو نفر و در استقلال یک نفر به هیئت مدیره اضافه خواهند شد که در روزهای آینده این موضوع را نهایی می‌کنیم.

خادم در پایان درباره اینکه خریداری برای سرخابی‌ها پیدا شده است یا خیر تصریح کرد: واگذاری این دو باشگاه ارتباطی به وزارت ورزش ندارد و سازمان خصوصی‌سازی در این خصوص اقدام می‌کند و این کار را انجام می دهد. 

وی افزود: در خصوص خریدار یا خریداران استقلال هنوز مورد خاصی را نشنیده‌ام یا حداقل به ما مراجعه نکرده‌اند و شاید به سازمان خصوصی‌سازی یا باشگاه رفته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار