سرپرست امور معماری شهرداری قم مطرح کرد
سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: با مهندسان متخلفی که در تهیه نقشه‌های اجرایی و همچنین عدم گزارش اجرای آنها نقش دارند باید برخورد قانونی شود.
کد خبر: ۲۱۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱ 25 April 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان با بیان اینکه بخش اعظم تخلفات ساختمانی به تهیه و اجرای نقشه‌های اجرایی مربوط است، اظهار کرد: تهیه نقشه‌های اجرایی توسط مهندسان غیرقانونی است و این مسئله به زمینه تخلف ساختمانی تبدیل شده است.

وی یکی از دلایل افزایش غیرقانونی بناهای ساختمانی و به تبع آن تخلفات ساختمانی را تهیه نقشه اجرایی توسط مهندسان دانست و افزود: این مسئله در کمیته چهارجانبه شهرداری، استانداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی مطرح و مقرر شده که نسبت به جلوگیری از این امر اقدام شود.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با تاکید بر اینکه امیدواریم در دوره مدیریت جدید نظام مهندسی همراهی و همگرایی بیشتری بین این مجموعه و شهرداری باشد، تصریح کرد: طبق مصوب کمیته چهارجانبه باید مهندسان توسط نظام مهندسی از تهیه نقشه‌های اجرایی منع شوند که منتظر اقدام جدی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از تهیه نقشه‌های اجرایی، کاهش تخلفات ساختمانی را در پی خواهد داشت، گفت: خوشبختانه این مطلب به مهندسان زیرمجموعه نظام مهندسی ابلاغ شده که امیدواریم تحقق آن در آینده را شاهد باشیم.

جانقربان با تاکید بر ضرورت برخورد با مهندسان متخلفی که اقدام به تهیه نقشه‌های اجرایی می‌کنند، خاطرنشان کرد: طبق تبصره هفت کمیسیون ماده 100 نظام مهندسی موظف است با مهندسانی که اقدام به تهیه نقشه اجرایی می‌کنند برخورد قانونی کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار