مراسم بزرگداشت روز شورا با حضور مدیران کل امور شهری و امور روستایی استانداری آذربایجان غربی در چایپاره برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸ 29 April 2016
  مراسم بزرگداشت روز شورا با حضور مدیران کل امور شهری و امور روستایی استانداری آذربایجان غربی در چایپاره برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا که بمناسبت روز شورا در سالن کنفرانس فرهنگ و ارشاد اسلامی چایپاره ترتیب یافته بود، با اعلام اینکه هنر بزرگ شورا باید در جلب مشارکتهای مردم جهت بهبود رفاه حال مردم باشد، گفت: اعتبارات دولتی اعم از ملی و استانی برای اداره شهرها و روستاها در جای خود آمده و شوراها باید با تعامل و جلب اعتماد مردم انگیزه مشارکت مردم را برای توسعه شهرها و روستاها و افزایش رفاه عمومی، بکار گیرند.
سیف الله مطلبی، در ادامه ضمن تشکر از فعالیتهای شوراهای شهر و روستا، افزود: انصافا شوراها در مسیر حل مشکلات و گرفتاریهای مردم تلاشهای زیادی نموده اگر نواقصاتی هم بوده ناشی از بی تجربگی شوراهاست که آنهم در مقایسه با کشورهایی از سابقه صد ساله برخوردارند طبیعی است که باید با تعامل و گذشت زمان حل گردد.
سیف الله مطلبی، در بخش دیگری از سخنان خود در این همایش شوراها را به پایبندی به قانون فرا خواند و اظهار داشت: شوراها نباید چنان فرض کنند تا زمانیکه انتخاب می شوند، تابع قانون بوده و بعد از انتخابات قانون رصدی بر رفتار آنها نداشته در حالیکه همان قانونی که از مرحله ثبت نام و تا مرحله انتخاب طبق آن کارهای خود را پیش می برند بعد از انتخاب هم از چتر نظارتی قانون خارج نبوده و شوراها در طول قوه مجریه بوده ونه در طول قوه مقننه چرا که زمانیکه شورا نبود، استانداران بعنوان قائم مقام شورای شهر امورات مربوطه را انجام میدادند.
وی، همچنین به برخی از مسائل و مشکلات شهرها و روستاها مربوط به حوزه شورا اشاره و بیان داشت: در حال حاضر مشکلاتی در شهرها و روستاها بوده که در طول سه یا چهار سال ایجاد نشده بلکه سالیان سال بوده و این مشکلات روی انباشته شده و شما شوراها هم مسئول به سرانجام رساندن امور در این مدت کوتاه نبوده بلکه باید تلاش کنید تا مشکلی بر روی مشکلات جدید اضافه نگردد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ، در خاتمه شوراها را به تعامل با شهرداران و دهیاران فرا خواند و تصریح کرد: یقینا مسئولیت شهرداران و دهیاران در مقابل مردم بسیار سنگین بوده و این سنگینی مسئولیت وقتی در کنار محدودیت اعتبار و محدویت قانونی و پاسخگویی به شورا قرار گیرد، مضاعف شده و شورا باید بداند که تعویض شهردار و دهیار نه تنها راه حل نبوده و هیچ کمکی نمی تواند به حل مشکلات جاری داشته باشد.    
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هم ضمن تشکر از فرماندار شهرستان بدلیل فراهم نمودن همایش شوراها، خطاب به شوراهای حاضر در همایش، گفت: شهرها و روستاهایی که جمعیت زیاد داشته عزل و نصب شهردار و دهیار در این شهر و یا روستا پیچیده بوده که باید از دقت ویژه برخوردار گردد.
مهدی قهرمانی، در ادامه به اختلاف بین اعضای شورا در روستا با یکدیگر و یا اختلاف شورای روستا با دهیار اشاره کرد و اظهار داشت: گاها مشاهده میشود که بهانه های واهی زمینه را برای عزل دهیار ایجاد کرده و یا اینکه اختلافات داخلی شورا در روستاها مانعی برای حل مشکلات مردم شده که اعضای شورا باید به جد از این موارد ـ جهت تسهیل امور مردم ـ پرهیز نمایند.
برگزاری جلسات منظم شوراها در روستا، تعامل بین شورا و دهیار روستا و منظم بودن مسائل مالی دهیاری و نظارت مستمر بر پروژهای روستایی که بودجه اختصاصی در محل مورد نظر هزینه گردد، ازدیگر مواردی بود که آقای قهرمانی در این همایش بدانها اشاره و بر اجرایی کردن آن توسط دهیاران تاکید نمود.
در همایش مذکور، تعدادی از شوراهای منتخب از شهر و روستا در خصوص مسائل و مشکلات حوزه مربوطه مواردی را مطرح و حل و پیگیری آن را از مسئولین مربوطه خواستار شدند.
و در نهایت و با حضور فرماندار شهرستان و همچنین مدیران کل امور شهری و شوراهای استانداری و مدیرکل دفتر روستایی از تعدادی از شوراهای نمونه شهر و روستا و دهیاران نمونه با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار