نماینده مردم سبزوار در مجلس خبر داد
نماینده مردم سبزوار در مجلس از طرح سئوال از وزیر راه‌وشهرسازی به دلیل بی‌توجهی به پروژه آزادراه حرم تا حرم خبر داد.
کد خبر: ۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲ 01 February 2015

به گزارش تابناک، رمضانعلی سبحانی‌فر در حاشیه بازدید از قسمتی از پروژه آزادراه حرم تا حرم در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح سئوال از وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: این طرح در راستای منافع ملی و مطالبات منطقه‌ای مطرح شده است.

وی با بیان اینکه طرح سئوال با محوریت پروژه‌های راه و مسکن مهر در سطح منطقه سبزوار صورت گرفته است، ادامه داد: از محورهای مهم سئوال از وزیر راه و شهرسازی مسئله پروژه حرم تا حرم است که مدت زیادی است، قطعه 60 کیلومتری سبزوار-نیشابور رها شده و دولت اقدام خاصی برای اتمام آن نکرده است.

این مسئول با بیان اینکه میلیاردها تومان اعتبار برای ساخت این محدوده هزینه شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود اولویت‌دار بودن اتمام این پروژه در این محور، وزارت راه و شهرسازی درصدد اجرای بخش دیگر پروژه از محدوده دیگری در استان است که وزیر مربوطه باید پاسخگوی این اقدام و ارائه دلایل خود باشد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: محور سبزوار-شاهرود و سبزوار مشهد از محورهای پرتردد استان خراسان رضوی است که سالانه شاهد بروز تصادفات متعددی در آن هستیم که با بهره‌برداری از این قطعه، بار ترافیکی محور سراسری نیز کاهش و به این بخش منتقل می‌شود.

این مسئول با اشاره به محورهای مختلف سئوال از وزیر راه و شهرسازی، یادآور شد: از مهم‌ترین محورهای سئوال از وزیر راه و شهرسازی مسئله برقی نشدن قطار تهران -مشهد است که قرار بود دولت هرچه سریع‌تر نسبت به اجرای این پروژه اقدام کند که متاسفانه هنوز اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

سبحانی‌فر با اشاره به راه آهن سبزوار از ایستگاه اصلی خط آهن سراسری نیز گفت: اجرای این پروژه نیز در سال 88 کلید خورده که اتمام آن از مطالبات به حق مردم سبزوار است و با توجه به تسهیلاتی که در این زمینه در نظر گرفته شده پروژه از سرعت اجرایی خوبی برخوردار نیست.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم در پروژه‌های مسکن مهر سبزوار و چند شهر دیگر استان خراسان رضوی، عنوان کرد: یکی از محورهای طرح سئوال از وزیر راه، مسئله فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم پروژه‌های مسکن مهر است که متاسفانه هنوز بخش زیادی از آن فراهم نشده و ساکنان این مناطق را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای دیگر سوال از وزیر راه وشهرسازی مسئله تعریض محور مواصلاتی برغمد-جغتای است، گفت: با تصویب دولت گذشته کار تعریض محور از مدت‌ها پیش آغاز شده که متاسفانه هنوز از سرعت خوبی برای اتمام برخوردار نیست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مساله محور مواصلاتی خوشاب-جوین رحمت آباد نیز از موضوعات مطرح شده در پرسش از وزیر است که تاکنون 15 کیلومتر از آن آسفالت شده که با وجود تصویب 15 کیلومتر دیگر آن، پروژه هنوز به اتمام نرسیده و سرمایه هزینه شده رها شده است.

وی در پایان تشریح کرد: طرح سئوال از وزیر راه به کمیسیون تخصصی ارجاع شده و وزیر راه و شهرسازی پس از حضور در محل کمیسیون مربوطه به سئوالات پاسخ می‌دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار