مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: تعداد زیادی کتابخانه نیمه تمام در استان و مشهد مقدس داریم که شامل کتابخانه‌های روستایی و شهری است و باید تکمیل این کتابخانه‌ها نیز در دستور کار قرار بگیرد.
کد خبر: ۲۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹ 13 April 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی حسین اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: نخستین اولویت اداره کل کتابخانه‌های خراسان رضوی در سال 94، تکمیل و بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی مشهد مقدس است که مدت‌ها است ساخت و تکمیل آن به طول انجامیده است و انتظار به حق مردم مشهد مقدس این است که این کتابخانه در اسرع وقت تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اولویت، ما تعداد زیادی کتابخانه نیمه تمام در استان و مشهد مقدس داریم که شامل کتابخانه‌های روستایی و شهری است و باید تکمیل این کتابخانه‌ها نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 13 کتابخانه نیمه تمام در روستاهای استان وجود دارد که بسیاری از آنها در حد اجرای اسکلت است و به دلیل عدم تخصیص اعتبار متوقف شده‌اند و تعداد کمتری نیز کتابخانه شهری داریم که از همین وضعیت رنج می‌برند.

اکبری تصریح کرد: علاوه بر این، توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در کنار اقدامات توسعه‌ای و عمرانی در دستور کار خود قرار داده‌ایم و معتقد هستیم توسعه فرهنگ کتابخوانی جزو مصادیق اصلی امر به معروف است و باید زمینه لازم برای توسعه این فرهنگ فراهم شود.

وی با اشاره به وضعیت اعتبارات اداره کل کتابخانه‌های خراسان رضوی برای سال جدید گفت: همچنان که مستحضر هستید بخشی از اعتبارات ما دولتی است و معمولا برای اقدامات زیربنایی و توسعه‌ای و ساخت و سازها در اختیار ما قرار می‌گیرد و بخش دیگری از اعتبارات نیز همان اعتباراتی است که از محل قانون نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به ما اختصاص پیدا می‌کند.

اکبری افزود: اگر بخش دوم اعتبارات ما که همان نیم درصد شهرداری‌ها است محقق شود بسیاری از مسائل و مشکلات اداره کل کتابخانه‌های استان در زمینه‌های مختلف برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها از سال 82 براساس قانون مکلف هستند که نیم درصد از درآمدهای خود را به حساب انجمن‌های کتابخانه‌های شهر خود واریز کنند اظهار داشت: البته شهرداری‌های مختلف از این قانون تفاسیر مختلفی داشته‌اند و برخی شهرداری‌ها 100 درصد این قانون را رعایت کرده‌اند.

اکبری با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت خیرین کتابخانه ساز نیز باید در دستور کار قرار بگیرد بیان کرد: بسیاری از خیرین در زمینه کتابخانه سازی در استان فعال هستند و برای مثال اردیبهشت ماه از یکی از کتابخانه‌های خیرساز در استان رونمایی و بهره‌برداری می‌کنیم؛ توقع داریم رسانه‌ها نیز در این مسئله در کنار خیرین قرار بگیرند و ظرفیت‌های موجود در این حوزه را پررنگ‌تر کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار