یک مشاور حوزه بازاریابی و تبلیغ:
یک مدیر و مشاور حوزه بازاریابی با انتقاد از شیوه تبلیغات در ایران گفت: با این که تبلیغات قدمت بسیاری دارد اما این حوزه در کشور ما بسیار جوان است و متاسفاته تبیلغات ما کپی برداری از کارها قبلی و یا طرح ها خارجی است.
کد خبر: ۲۲۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 04 May 2016
به گزارش تابناک رضوی، دکتر حمیدرضا سالاری، مشاور بازاریابی و تبلیغات که در دومین نشست از سلسله نشست های همایش "روابط عمومی نوین، استراژی تجاری" که با عنوان "ریشه های دوگانه روابط عمومی و تبلیغات" در دفتر روزنامه اقتصادی آسیا سخن می‌گفت در خصوص اینکه چرا با وجود بیلبوردهای تبلیغاتی بسیار در سطح شهر مردم آن ها را به خاطر نمی آورند گفت: هدف بیلبوردهای تبلیغاتی به تنهایی تبلیغ صرف نیست بلکه یادمان برند یا شاخص در ذهن مخاطب هنگام خرید است.  
وی افزود : آنچه امروزه از روابط عمومی و تبلیغات وجود دارد هردو قسمتی از چهارچوب مدیریت بازاریابی سازمان است که از آن استفاده میشود.
در حوزه هایی که قرار است تبلیغات درونی و عمیق صورت گیر به سمت روابط عمومی ها میرویم  و زمانی که نیاز به تاثیرگزاری سریع و خروجی داشته باشیم به سراغ حوزه تبلیغات میرویم. هر زمانی که از بودجه استفاده میکنیم حوزه تبلیغات و زمانی که با تعامل پیش میرویمروابط عموم یمحسوب میشود.
سالاری با اشاره به تاریخچه روابط عمومی و تبلیغات گفت: تبلیغ از ابتدا جوامع بشری وجود داشته است اما روابط عمومی از ابتدا قرن بیستم به وجود آمده و پیش ازآن تعریفی از روابط عموم یو جود نداشتهه است.
وی در خصوص حوزه فعالیت روابط عمومی ها گفت: ما در کشور چیزی به نام روابط عمومی نداریم و تنها نام آن را یدک میکشیم درحالی که آنها تنها کار تبلیغاتی انجام میدهند و حتی د رهمین حوزه تبلیغات هم چیزی نمیدانند و عملا دستورات مدیران بالاسری ها را انجام میدهند در حالی که روابط عموم یبه معنا واقعی بازو قدرتمند مدیران هستند و باید کارها مدیریتی انجام دهند نه تبلیغات.
دکتر هادی طاهرپور مدیر و مشاور حوزه بازاریابی نیز در خصوص اهمیت و برابری تبلیغات و روابط عمومی عنوان کرد: د رعلم بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی اولویت و برتری نسبت به یکدیگرندارند بلکه هردو باید در کنار یکدیگر قرار داشته باشند تا موفقیت در سازمان حاصل شود زیرا هردو عوامل و ابزار کمک کننده مدیر است.
وی افزود : تفکر،هدف و برنامه های عملیاتی مبتنی بر تبلیغات و روابط عمومی باید جدا از یکدیگر باشند.
طاهر پور با اشاره به اینکه تبلیغات میتواند گسترده تر از بیلبورد و کاتالوگ باشد گفت:این بحث شامل روابط عمومی هم میشود با این تفاوت که درتبلیغات نیازمند صرف هزینه های بالایی هستیم واهداف کوتاه مدتی چون افزایش عمل تقاضا در بازاردنبال می شود اما در روابط عمومی اهداف بلند مدت از جمله مباحث کیفی، تصویر سازی و هویت سازی سالم از مجموعه مد نظر قرار دارد.
نگاه و هدف سرمایه داران برای تبلیغات اشتباه تعریف شده است
این مدرس حوزه بازاریابی، پررنگ شدن بیلبوردها را از برزرگترین معضلات با مجموعه سرمایداران عنوان کرد و افزود:کارخانه دارها و سرمایه داران تبلیغات بیلبوردها را بیش از موارد دیگر میپسندند و زمانی که ریشه های آن بررسی میشود احساس اقنا افراد در مواجه با دیدن برند ها تبلیغ شده برر وسی بیلبئورد ها هستند که این امر نشان دهنده تعریف و نگاه  اشتباه د رحوزه تبلیغات است.
وی ادامه داد: سرمایه داران برای انتخاب نوع تبلیغات تا حدودی حق دارند چون به عنوعی کارآفرین بوده اند اما باید در نظرداشت که کارآفرین نگاه تیزبینی دارد در حالی که کارآفرینان نگاه کلی نگر دارند.
از مهم ترین موانع توسعه عدم ارتباط صحیح است
در ادامه این نشست محسن رضوی سرپرست روزنامه اقتصادی آسیا در خراسان رضوی ضمن اشاره به اهمیت ارتباطات در جوامع اظهار کرد: عدم ارتباط کارا و صحیح مانعی برای توسعه محسوب میشود که این امر مهم نیاز به فرهنگ سازی و آموزش های لازم در این زمینه دارد.
رضوی افزود:هدف از برگزاری گام دوم نشست های امسال در خصوص همایش نوین موضوعی تحت عنوان ریشه های دوگانه روابط عمومی و تبلیغات است.
وی با تاکید براینکه رسانه از مهم ترین ابزار تبلیغاتی است گفت: تبلیغات مذاکره ایست که به صورت مونولوگ آغار می‌شود و موفقیت آن زمانیست که تبدیل به دیالوگ شود.
سرپرست روزنامه اقتصادی آسیا در خراسان رضوی از جمله اهداف روابط عمومی را تعامل با مخاطب،تامین منابع سازمان و مخاطب و ایجاد حفظ و تداوم ارتباط عنوان کرد،همچنین معیار و هدف حوزه تبلیغات را اقناع و ترغیب مخاطب،تامین منابع سازمان و تاثیر نفوذ و تسلط بر مخاطب دانست.

 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار