نخستین مراسم تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی محله «شادآباد» , «نوروزآباد» ایلام با حضور جمع کثیری از اهالی این محله‌ها، معلمان و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد
کد خبر: ۲۲۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 05 May 2016
نخستین مراسم تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی محله «شادآباد» , «نوروزآباد» ایلام با حضور جمع کثیری از اهالی این محله‌ها، معلمان و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.


به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر «حبیب‌الله محمودیان» استاد دانشگاه و از معلمان بازنشسته با تقدیر از سالیان متمادی سخت‌کوشی و مسئولیت‌پذیری معلمان پیشکسوت سخنانی کوتاه بیان داشت.

 دکتر «رضا خانی» - رییس بنیاد نخبگان استان در سخنانی با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت شهید مطهری ارزش‌های والای کسوت معلمی را برشمرد و مقام معنوی آنان را پاس داشت.

 دکتر «جاسم ولد بیگی» - رییس آموزش و پرورش شهرستان ایلام با تقدیر از این اقدام ستاد مردمی محله شادآباد و نوروزآباد، اظهار کرد: کار ارزشمند امروز درتجلیل ازپیشکسوتان جامعه تعلیم وتربیت می‌تواند الگوی مناسبی برای جامعه ما باشد چون تمام داشته‌های علمی ما مرهون فداکاری ها وزحمات معلمان بازنشسته وپیشکسوت است.

«صادق محمودیان» - دارنده اولین دانشنامه لیسانس در ایلام و از بزرگان نظام تعلیم و تربیت گفت: از دیرباز معلمان محلات «نوروزآباد» و «شادآباد» پیش‌قراولان عرصه آموزش و پرورش بوده‌اند همان کسانی که به همت والای خود در مدارس کم رونق دهه سی و چهل مداومت و سخت‌کوشی نمودند تا کودکان آن روزگار بعدها به عنوان اساتید دانشگاه پزشک و مهندس جلوه‌ای پررونق داشته باشند.

وی افزود: بزرگانی همچون مرحومان، ملا یوسف جاسم محرری، ملا احمداحمدی، حاج قباد رییسی، ابراهیم داودیان و بسیاری از بزرگان دیگر چهره‌هایی فرهنگی بودند که پیش از استقرار نظام آموزشی فعلی، مشوق و مروج و حامی مدرسه و معلم و خادم نظام تعلیم و تربیت بودند.

در خاتمه دکتر «امیر مهردادی» معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام و نیز دبیر ستاد برگزاری مقام معلم با گرامیداشت هفته معلم و تقدیر بانیان این مراسم ابراز امیدواری کرد که این‌گونه مجالس در سایر محلات به همت مردم و خودجوش برگزار شود.

بر اساس این گزارش «حسن افشار» و «سلیمان عباسی» بابیان مطالب و اشعار دل‌انگیز خود مقام رفیع معلم را ارج نهادند.

در پایان این مراسم با هدایایی از معلمان بازنشسته و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت تجلیل به عمل آمد./ف
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار