مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: سال گذاشته 280 تن زعفران از مزارع استان برداشت شده است كه پارسال این میزان توليد زعفران در استان نسبت به سال قبل از آن افزایش 28/8درصدی رابه دنبال داشت.
کد خبر: ۲۲۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 08 May 2016

به گزارش تابناك رضوی،هاشم نقيبي ضمن اشاره به افزايش برداشت با استفاده از روش‌هاي نوين كشت، اظهار كرد: كشاورزان در ايجاد مزارع جديد با استفاده از روش هاي جديد كشت، مي توانند متوسط عملكرد زعفران را از سه تا چهار كيلو در هكتار به هشت تا 10 كيلوگرم برسانند.

وي در ادامه با توصیه به زعفران کاران استان افزود: افزايش سطح زير كشت زعفران را بر اساس ميزان آب براي آبياري كامل تطبيق دهند و از هرگونه توسعه بي رويه در اين زمينه خودداري كنند.

مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي با بيان اينكه بيش از 80 درصد كشت و توليد زعفران كشور در خراسان رضوي رقم مي خورد، عنوان كرد: پارسال مجموعا 75هزار هكتار از مزارع استان زير كشت محصول زعفران رفت كه نسبت به سال قبل از آن بيش از پنج هزار هكتار افزايش داشت.
نقیبی گفت: همچنین پارسال 280 تن زعفران از مزارع استان برداشت شده است.
وي در پايان اظهار كرد: پارسال این میزان توليد زعفران در استان نسبت به سال قبل افزایش 28/8درصدی رابه دنبال داشت.

در سطح استان خراسان رضوي 117 هزار خانوار به كشت زعفران مشغولند و متوسط توليد زعفران در اين استان چهار كيلوگرم در هر هكتار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار