مدیرکل امور فرهنگی زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: فاز دوم تشرف زیارت‌ اولی‌ها به مشهد به تازگی آغاز شده و در ابتدا زائران استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی هر هفته سه‌شنبه‌ها به مشهد مشرف می‌شوند.
کد خبر: ۲۲۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 10 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، حمید موسوی با بيان اين مطلب، اظهار کرد: تاکنون دو هزار و 500 «زیارت‌ اولی» سالمند از استان به مشهد سفر کرده است؛ بنا داریم تا چند ماه آینده نیز این عدد را به 5 هزار زیارت اولی افزایش بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: هر سه‌شنبه حدود 400 زیارت اولی از شهرستان استان خراسان رضوی به مشهد سفر می‌کنند. این زائران ابتدا به حرم مشرف می‌شوند و سپس در مهمانسرای حضرت پذیرایی می‌شوند.

مدیرکل امور فرهنگی زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: فاز دوم تشرف زیارت‌ اولی‌ها به مشهد به تازگی آغاز شده و در ابتدا زائران استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی هر هفته سه‌شنبه‌ها به مشهد مشرف می‌شوند، که این افراد غالبا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

موسوی به تشرف 650 نابینای زیارت اولی همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) به زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) اشاره کرد و یادآور شد: این افراد از سوی یک خیر به مشهد سفر کرده‌اند.

وی درباره جشنواره بهاری زیارت عنوان کرد: این جشنواره در قالب طرح «مبدا به مبدا» به دنبال ایجاد تخفیف‌ها و تسهیلات در حوزه مراکز اقامتی و مجتمع‌های تجاری در ایام غیرپیک برای مسافران است.

مدیرکل امور فرهنگی زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: طرح تشرف زوج‌های جوان به مشهد از دیگر طرح‌های بزرگ پیش رو در سال 95 است، این طرح باید در سال جاری اجرایی شود و در انتهای کار، تمام زوج‌ها کشور به مشهد مشرف شوند که البته شروع طرح با زوج‌های یک یا دو استان است.

منبع: ايسنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار