رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: ظرفیت تولید روزانه بیش از 50 تن مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک در استان وجود دارد.
کد خبر: ۲۲۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 12 May 2016
به گزارش تابناک زضوی، جعفر عطارباشی اظهار کرد: درحال حاضر با وجود 41 واحد مرغداری گوشتی در استان خراسان رضوی و 8 واحد مرغ گوشتی در خراسان جنوبی که عمده تولید آن ها وارد استان ما می شود، ظرفیت تولید روزانه بیش از 50 تن مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک در استان وجود دارد.
وی افزود: میزان جذب این مقدار در بازار رو به افزایش است و بر همین اساس گسترش واحدهای واجد شرایط تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در دستور کار است.
 رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی عنوان کرد: خصوصیت های مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک ، راه را برای صادرات آن نیز هموار تر کرده است.
عطارباشی خاطرنشان کرد: کیفیت بهتر، قابلیت رهگیری، عدم مصرف آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد کوکسیدیوز، میانگین وزن لاشه مناسب تر برای صادرات و... از جمله این خصوصیت ها می باشند.
وی اعلام کرد: در سال جدید، بسته بندی های نو با عمر ماندگاری بیشتر با استفاده ازبرترین تکنیک های بسته بندی نظیر بسته بندی در خلاء و یا بسته بندی به روش ترموفورمینگ در خصوص مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در حال شکل گیری است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: زمان ماندگاری محصولات تازه را افزایش خواهد داشت و کیفیت بهتری از مرغ را عرضه خواهد کرد. وی بیان کرد: امید آن می رود با بستر سازی های مناسب و حمایت مصرف کنندگان، سال جدید شاهد گسترش بازارهای صادراتی، خارج وداخل استانی برای این محصولات باشیم و فراورده های گوشتی حاصل از این محصولات نیز، امسال با تنوع بیشتری تولید شود.
عطارباشی یادآور شد: افزایش تعداد برند های مرغ و تخم مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک برای جذب این محصولات به بازار مصرف، خود گویای بازار رو به رشد این محصولات می باشد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار